Gå til innhold

Fastlegen mener jeg ikke kan ta førerkortet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og vil ikke skrive at jeg kan ta førerkortet. Har noen diagnoser, men mener selv jeg fint kunne kjørt bil. Har noen vært borti lignende hvordan overbevise at man kan kjøre bil? 

Anonymkode: 10fbf...cf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke du som bestemmer dette. Kan også være at du tar medisiner som ikke er forenelig med å ha førerkort. 

Skrevet

De aller fleste som blir fratatt lappen mener selv at de kan kjøre. Heldigvis veier hensynet til de mange (dine medtraffikanter) tynger enn hensynet til den ene som gjerne vil fortsette å kjøre. Jeg kan garantere at legen din ikke gjør dette med lett hjerte, så tiltaket er nok helt rett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og vil ikke skrive at jeg kan ta førerkortet. Har noen diagnoser, men mener selv jeg fint kunne kjørt bil. Har noen vært borti lignende hvordan overbevise at man kan kjøre bil? 

Du må spørre legen om hvorfor. Hvilke diagnoser eller symptomer er det som er til hinder for å kjøre bil? Så må du se om det er mulig å gjøre noe med det. F.eks har du veldig dårlig syn, skaff deg briller. Er du manisk, behandle manien, ta medisiner og vær stabil så lenge som kreves for å kunne kjøre. Har du epilepsi, ta medisiner og vent til du har vært anfallsfri så lenge som kreves. Etc.

Her må du bare følge det legen sier. Kanskje er du uheldig og har en sykdom som gjør at du ikke kan kjøre bil selv med all mulig behandling.

Anonymkode: e8b97...dc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da bytter du fastlege, eller går til en helprivat aktør som ikke har tilgang til din fastlegejournal og sykehistorie.

Skrevet
2 minutes ago, psykedeliker said:

Da bytter du fastlege, eller går til en helprivat aktør som ikke har tilgang til din fastlegejournal og sykehistorie.

En privat lege kan ikke ta en adekvat vurdering uten tilgang til legejournal og sykehistorie.

Anonymkode: 6d17a...75b

Skrevet
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Et dårlig råd..

Skrevet
Vendi skrev (1 minutt siden):

Et dårlig råd..

Det får trådstarter selv vurdere.

Skrevet

Det er ingen menneskerett å ha førerkort. 

Anonymkode: 06008...199

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ingen menneskerett å ha førerkort.

Det er heller ingen menneskerett å få barn, likevel er det ikke måte på hvor mye særbehandling foreldre får sammenlignet med de som velger å ikke bli foreldre.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Det er heller ingen menneskerett å få barn, likevel er det ikke måte på hvor mye særbehandling foreldre får sammenlignet med de som velger å ikke bli foreldre.

Det er vel stort sett av hensyn til barna. Men jeg tenker TS’ sin potensielle bil neppe har behov for særbehandling av hensyn til sin emosjonelle utvikling. 

Anonymkode: e8b97...dc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lytt til legen din!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...