Gå til innhold

Fastlegen mener jeg ikke kan ta førerkortet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skyld ikke på fastlegen for at han/hun følger norsk lov.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nachnoo skrev (På 12.10.2025 den 19.07):

Skyld ikke på fastlegen for at han/hun følger norsk lov.

Det skal man ikke, men man kan likevel finne på å påstå at med all mulig annen risikoaksept i samfunnet, så er førerkortreglene nokså strenge. 

Hvis jeg drikker 3-4 halvlitere om dagen, vil jeg få PEth på > 0,3 og derav diskvalifisere for førerkort. Eller om jeg bruker halvannen tablett Zonat om dagen. Samtidig er vei- og husbygging på kvikkleire tillatt, antikke våpen som fint fungerer kan omsettes fritt, osv. 

En kan spørre hva som er tryggest av å la en 16 år gammel gjengkriminell kjøpe et fungerende håndvåpen og kjøre bil 16 timer etter å ha drukket 3-4 øl. Jeg vet hva jeg mener i alle fall. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Veitrafikkloven er den strengeste loven i Norge, relativt sett. Der nytter det ikke med unnskyldninger. Skader du noen med bil, blir det dyrt. Da hjelper det ikke å skylde på trangboddhet eller trøblete oppvekst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...