nachnoo Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Skyld ikke på fastlegen for at han/hun følger norsk lov. 0 Siter
ISW Skrevet 13. oktober Skrevet 13. oktober nachnoo skrev (På 12.10.2025 den 19.07): Skyld ikke på fastlegen for at han/hun følger norsk lov. Det skal man ikke, men man kan likevel finne på å påstå at med all mulig annen risikoaksept i samfunnet, så er førerkortreglene nokså strenge. Hvis jeg drikker 3-4 halvlitere om dagen, vil jeg få PEth på > 0,3 og derav diskvalifisere for førerkort. Eller om jeg bruker halvannen tablett Zonat om dagen. Samtidig er vei- og husbygging på kvikkleire tillatt, antikke våpen som fint fungerer kan omsettes fritt, osv. En kan spørre hva som er tryggest av å la en 16 år gammel gjengkriminell kjøpe et fungerende håndvåpen og kjøre bil 16 timer etter å ha drukket 3-4 øl. Jeg vet hva jeg mener i alle fall. 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 13. oktober Skrevet 13. oktober Veitrafikkloven er den strengeste loven i Norge, relativt sett. Der nytter det ikke med unnskyldninger. Skader du noen med bil, blir det dyrt. Da hjelper det ikke å skylde på trangboddhet eller trøblete oppvekst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.