Gå til innhold

Sliter sånn med å ta beslutninger ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strever sånn med å ta beslutninger. Sliter samtidig med angst. Som eksempel, i morgen har jeg tenkt å trene. Da finner jeg tre muligheter på tre forskjellige sentre og har alle som muligheter, klarer ikke å bestemme meg. Og i tillegg er det jo spådd fint vær, kanskje jeg heller skal gå tur? Sjekker alle timene utover kvelden, hvor mange har meldt seg på, kanskje det blir for fullt? Bruker masse tid på dette og klarer ikke å bestemme meg. Vet at det er godt for meg å gjøre en av disse aktivitetene, men ofte blir jeg så overveldet og får anst, så jeg ender med å ikke gjennomføre noe og bare blir hjemme 😔. Vil ikke ha det sånn, noen som kan hjelpe? 

Anonymkode: 11468...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var en lignende tråd om dette for litt siden, vet ikke om det var deg eller noen andre.

Men det kan være lurt å øve på å ta små beslutninger og stå for dem. Gjerne planlegge dagen før om det gjør det lettere: Ta små beslutninger som ikke får noen konsekvenser.

F.eks bestem deg for at "i morgen kl 12 skal jeg gå en tur på minst ti minutter". Trene på treningsstudio kan du gjøre neste gang. Så avleder du deg med film, serie, prate med noen eller hva som helst annet. 

I morgen kl 12 går du den turen. Det er bare ti minutter så det gjør at du fortsatt har hele dagen til overs hvis du f.eks kjenner at du har lyst å trene også, eller gjøre noe annet.

Start i det små, ta små beslutninger uten konsekvenser.

Anonymkode: b11d2...6b5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...