AnonymBruker Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Hvis feks en psykiater får en ny pasient, og denne har en veldig lang journal, er det vanlig å lese alt? Anonymkode: afa9f...352 0 Siter
nachnoo Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Nei. Man leser alle epikriser og leser mest journal på de siste to år pluss en del rundt første kontakt. Og det er lege-/behandlerjournalen man leser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober nachnoo skrev (5 minutter siden): Nei. Man leser alle epikriser og leser mest journal på de siste to år pluss en del rundt første kontakt. Og det er lege-/behandlerjournalen man leser. Leser legen før hver pasient kommer? Anonymkode: d015c...dfc 0 Siter
munchin Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser legen før hver pasient kommer? Anonymkode: d015c...dfc Legen leser nok seg litt opp før ny pasient/time. 0 Siter
nachnoo Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser legen før hver pasient kommer? Anonymkode: d015c...dfc Her var det snakk om en ny pasient. For kjente pasienter er det vanlig å se over siste notat før ny time. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober nachnoo skrev (12 timer siden): Nei. Man leser alle epikriser og leser mest journal på de siste to år pluss en del rundt første kontakt. Og det er lege-/behandlerjournalen man leser. Jeg opplevde det som en stor lettelse at min siste terapeut ikke gjorde det. Han startet helt fra start av, med blanke ark og helt ny forståelse. Jeg hadde tatt med epikrise fra siste terapiforløp og jeg vet at det er lest, men vektlagt svært lite. Er det noen ganger du tenker det er riktig å ikke lese i tidligere journaler? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.