Gå til innhold

Er det vanlig at ny behandler leser hele journalen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis feks en psykiater får en ny pasient, og denne har en veldig lang journal, er det vanlig å lese alt? 

Anonymkode: afa9f...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Man leser alle epikriser og leser mest journal på de siste to år pluss en del rundt første kontakt. Og det er lege-/behandlerjournalen man leser. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Nei. Man leser alle epikriser og leser mest journal på de siste to år pluss en del rundt første kontakt. Og det er lege-/behandlerjournalen man leser. 

Leser legen før hver pasient kommer?

Anonymkode: d015c...dfc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Legen leser nok seg litt opp før ny pasient/time.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her var det snakk om en ny pasient. 
For kjente pasienter er det vanlig å se over siste notat før ny time. 

Skrevet
nachnoo skrev (12 timer siden):

Jeg opplevde det som en stor lettelse at min siste terapeut ikke gjorde det. Han startet helt fra start av, med blanke ark og helt ny forståelse. Jeg hadde tatt med epikrise fra siste terapiforløp og jeg vet at det er lest, men vektlagt svært lite.

Er det noen ganger du tenker det er riktig å ikke lese i tidligere journaler?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...