AnonymBruker Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Er redd for det. Går til dps. Anonymkode: 0eb0a...342 0 Siter
Ftss Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Hun ville ha urinprøve av meg fordi jeg røyka hasj for ei stund tilbake(dette er over 10 år siden). Prøvde å si at jeg ikke røyka lengre men drakk så si daglig men det var jo lovlig så det kunne hun ikke si noe på. Endte opp med at jeg avslutta behandlinga og hørte ikke noe mere om at de ville ta førerkortet. Hvorfor er du redd for det? Om du nevner rus er det fort gjort iallfall. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Ja, men bare midlertidig pga ECT-behandling. Dette var på DPS. Anonymkode: 4427c...e9f 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober De tok fra meg lappen en plass jeg var innlagt uten å si noe til meg, fikk brev i posten og ble forbannet. Aldri om de kunne gjort noe sånt her. 0 Siter
Everybody Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Noen opplever at når de først søker hjelp hos DPS så gjør de bare livet deres verre. De tar førerkortet, kontakter barnevernet og jobben. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Fikk muntlig kjøreforbud når jeg sleit med anoreksi og var undervektig, men de har aldri fratatt meg førerkortet 😊 ser jo i ettertid at det var fornuftig 😅 Anonymkode: 3b0c5...4b8 0 Siter
nachnoo Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Skyld ikke på DPS når de følger norsk lov. Det er grenser for rusmisbruk og bruk av beroligende-/sovemedisin når en har førerkort. Det er plikt til å sende bekymringsmelding til Barnevernet dersom det er grunnlag for det. Det er plikt til å varsle arbeidsgiver for enkelte stillinger, særlig innen transport og helse. 1 Siter
Everybody Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober nachnoo skrev (10 minutter siden): Skyld ikke på DPS når de følger norsk lov. Det er grenser for rusmisbruk og bruk av beroligende-/sovemedisin når en har førerkort. Det er plikt til å sende bekymringsmelding til Barnevernet dersom det er grunnlag for det. Det er plikt til å varsle arbeidsgiver for enkelte stillinger, særlig innen transport og helse. Ja da gjør de bare livet til folk enda vanskeligere når man først søker hjelp for problemene sine. 0 Siter
nachnoo Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Everybody skrev (Akkurat nå): Ja da gjør de bare livet til folk enda vanskeligere når man først søker hjelp for problemene sine. Skal man da gi f.. i barn som ikke har det bra? Og skal man la folk kjøre bil i beruset tilstand? 0 Siter
Everybody Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober nachnoo skrev (Akkurat nå): Skal man da gi f.. i barn som ikke har det bra? Og skal man la folk kjøre bil i beruset tilstand? Hadde de kontaktet barnevernet, tatt førerkortet og varslet arbeidsgiver hvis man ikke hadde søkt hjelp? 0 Siter
nachnoo Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Everybody skrev (Akkurat nå): Hadde de kontaktet barnevernet, tatt førerkortet og varslet arbeidsgiver hvis man ikke hadde søkt hjelp? Helsetjenesten kan selvsagt ikke melde om noe de ikke vet noe om. 0 Siter
Everybody Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober nachnoo skrev (1 minutt siden): Helsetjenesten kan selvsagt ikke melde om noe de ikke vet noe om. Så det egentlig DPS er mer villig til å gjøre er å beskytte samfunnet mot syke folk enn å faktisk hjelpe dem? 1 Siter
nachnoo Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober (endret) Everybody skrev (Akkurat nå): Så det egentlig DPS er mer villig til å gjøre er å beskytte samfunnet mot syke folk enn å faktisk hjelpe dem? Det er en avveining. Hva ville du gjort dersom du var behandler og du hadde mistanke om at din mannlige pasient jevnlig hadde samleie med sin 10-årige datter? Det er dessuten ikke DPS som har bestemt dette, man Norges Storting som er lovgiver. Endret 12. oktober av nachnoo 0 Siter
Everybody Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober nachnoo skrev (5 minutter siden): Det er en avveining. Hva ville du gjort dersom du var behandler og du hadde mistanke om at din mannlige pasient jevnlig hadde samleie med sin 10-årige datter? Det er dessuten ikke DPS som har bestemt dette, man Norges Storting som er lovgiver. Nei i et sånt tilfelle så måtte man jo varslet, det er jo bare avskyelig. Men man måtte også ha hjulpet pasienten til å avstå fra å tenne på barn, det finnes hjelp for det. Men jeg mener at barnevernet ødelegger mer enn de faktisk hjelper folk. Å flytte barn vekk fra foreldre når de sier selv de har det bra er ikke bra. 0 Siter
munchin Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Everybody skrev (32 minutter siden): Nei i et sånt tilfelle så måtte man jo varslet, det er jo bare avskyelig. Men man måtte også ha hjulpet pasienten til å avstå fra å tenne på barn, det finnes hjelp for det. Men jeg mener at barnevernet ødelegger mer enn de faktisk hjelper folk. Å flytte barn vekk fra foreldre når de sier selv de har det bra er ikke bra. Det er mer komplekst enn det du beskriver om barn som blir flyttet til midlertidige hjem. 0 Siter
Everybody Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober munchin skrev (4 minutter siden): Det er mer komplekst enn det du beskriver om barn som blir flyttet til midlertidige hjem. Sikkert. 0 Siter
Vhanja Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Everybody skrev (1 time siden): Så det egentlig DPS er mer villig til å gjøre er å beskytte samfunnet mot syke folk enn å faktisk hjelpe dem? Så du mener folk som er så syke at de har større fare for å skade noen (eller seg selv) i trafikken skal få lov til å kjøre bare fordi de har lyst? Man kan jo uansett hjelpe dem samtidig som de ikke får lov til å kjøre bil. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Vhanja skrev (19 minutter siden): Så du mener folk som er så syke at de har større fare for å skade noen (eller seg selv) i trafikken skal få lov til å kjøre bare fordi de har lyst? Man kan jo uansett hjelpe dem samtidig som de ikke får lov til å kjøre bil. Mange er helt avhengige av bil. Men de må likevel følge loven om dette, som alle må. Anonymkode: 4860f...6b2 0 Siter
Vhanja Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange er helt avhengige av bil. Men de må likevel følge loven om dette, som alle må. Anonymkode: 4860f...6b2 Ja, de må følge loven. Hvis jeg kjører så fort at reglene sier jeg skal miste lappen, så mister jeg lappen - uansett hvor avhengig av bil jeg er. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober Skrevet 13. oktober Everybody skrev (13 timer siden): Ja da gjør de bare livet til folk enda vanskeligere når man først søker hjelp for problemene sine. jeg er så enig med deg Anonymkode: 27896...13d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.