Gå til innhold

Noen som har opplevd at dps har fratatt førerkortet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Everybody skrev (13 timer siden):

Ja da gjør de bare livet til folk enda vanskeligere når man først søker hjelp for problemene sine.

Psykiatrien har problematisert dette med rus og førerkort overfor politikerne flere ganger. Men uansett: Skal man få endret dette, er det politikerne man må henvende seg til og ikke til det enkelte DPS.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Everybody skrev (14 timer siden):

Ja da gjør de bare livet til folk enda vanskeligere når man først søker hjelp for problemene sine.

Jeg hadde iallefall fått det mye, mye vanskeligere hvis jeg hadde skadet noen. Og hvis det var noe som kunne vært unngått i en sykdomsperiode pga de hadde tatt fra meg førerkortet, så hadde jeg satt pris på at de gjorde det.

Mistet selv førerkortet i ca 8 måneder en gang pga psykose. Og ser jo at jeg ikke hadde noe bak rattet å gjøre i den perioden.  Fikk igjen førerkortet da jeg ble frisk nok. Har også fått muntlig kjøreforbud noen ganger.

Nå skal jeg snart ta et inngrep i hjertet og da mister jeg automatisk førerkortet i 4 uker etter inngrepet.  Så det er ikke bare innenfor psykiatri en mister førerkortet for en periode.  Det er kjipt og ikke kunne kjøre på en stund, men synes faktisk det er helt riktig. 

Skrevet (endret)

Bare muntlig for en liten periode. 

Endret av Vendi
Skrevet
emilie321 skrev (1 time siden):

Nå skal jeg snart ta et inngrep i hjertet og da mister jeg automatisk førerkortet i 4 uker etter inngrepet.  Så det er ikke bare innenfor psykiatri en mister førerkortet for en periode.  Det er kjipt og ikke kunne kjøre på en stund, men synes faktisk det er helt riktig. 

Litt avsporing her, men - vet du hvorfor du mister førerkortet i fire uker etter inngrepet?

Jeg hadde åpen hjerteoperasjon og mistet ikke lappen. (Men var for svak til å kjøre de første ukene uansett). Eneste jeg fikk beskjed om var at jeg ikke fikk lov å ha på meg bilbelte før brystbeinet var grodd. 

Skrevet (endret)
Vhanja skrev (43 minutter siden):

Litt avsporing her, men - vet du hvorfor du mister førerkortet i fire uker etter inngrepet?

Jeg hadde åpen hjerteoperasjon og mistet ikke lappen. (Men var for svak til å kjøre de første ukene uansett). Eneste jeg fikk beskjed om var at jeg ikke fikk lov å ha på meg bilbelte før brystbeinet var grodd. 

Forskjellen er at det ene sykehuset gjorde det korrekt og det andre ikke. Så vidt jeg vet er det korrekte å gi personen muntlig kjøreforbud. Her har jeg hørt alt fra to til seks uker.

Endret av nachnoo
Skrevet
nachnoo skrev (12 minutter siden):

Forskjellen er at det ene sykehuset gjorde det korrekt og det andre ikke. Så vidt jeg vet er det korrekte å gi personen muntlig kjøreforbud. Her har jeg hørt alt fra to til seks uker.

Når jeg tenker meg om så er det ikke umulig at de sa det til meg muntlig men at jeg har glemt det. Eneste jeg husker er dette med bilbeltet.

Skrevet
Vhanja skrev (3 timer siden):

Bare en liten rettelse, har fått muntlig kjøreforbud da jeg hadde de inngrepene i hjertet, men det går jo egentlig for det samme da.  Det var bare da jeg var skikkelig psykotisk at jeg fysisk mistet førerkortet. 

Det er fordi en plutselig kan bli dårlig og det skjer oftest iløpet av de første 4 ukene. Det var iallefall forklaringingen jeg fikk.

AnonymBruker
Skrevet

Fått kjøreforbud på grunn av depresjon. Vet ikke hvor vanlig det er Nachnoo? Hører i hvert fall nesten aldri at noen snakker om det i forbindelse med depresjon, bare rus og psykose. 

Anonymkode: a46e2...c44

Skrevet

Jeg måtte levere inn førerkortet fordi jeg hadde vært manisk 6 mnd tidligere

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fått kjøreforbud på grunn av depresjon. Vet ikke hvor vanlig det er Nachnoo? Hører i hvert fall nesten aldri at noen snakker om det i forbindelse med depresjon, bare rus og psykose. 

Det kommer an på alvorligheten og ikke minst suicidaliteten. Ved svært alvorlig depresjon er konsentrasjon og oppmerksomhet svekket i en slik grad at det kan være uforenlig med bilkjøring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har fått muntlig kjøreforbud flere ganger pga  depresjon. Det varte ikke så lenge før jeg fikk kjøre igjen da. Det er mye bedre å få muntlig kjøreforbud enn å fysisk miste førerkortet da det er mye mer styr med å få det tilbake.  

Skrevet
nachnoo skrev (35 minutter siden):

Det kommer an på alvorligheten og ikke minst suicidaliteten. Ved svært alvorlig depresjon er konsentrasjon og oppmerksomhet svekket i en slik grad at det kan være uforenlig med bilkjøring.

Hvordan fungerer man i en svært alvorlig depresjon ? 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo man kan miste det av suicidalitet om metoden er bruk av bil. 

Anonymkode: 0eb0a...342

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jo man kan miste det av suicidalitet om metoden er bruk av bil. 

Anonymkode: 0eb0a...342

Jeg har aldri ytret bruk av bil på noe vil til å ta livet mitt. Har alltid vært en ansvarlig sjåfør. Likevel var suicidalitet en av grunnene politiet hadde. Selv om jeg hadde godkjenning fra lege. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...