AnonymBruker Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Er det slik at det er noen situasjoner/hendelser/relasjoner du ikke blir ferdig med da? Det er slik det er å ha ruminerende tanker? Anonymkode: a5d4c...2d6 0 Siter
Ftss Skrevet 13. oktober Skrevet 13. oktober Generelt tankekjør har vært ødeleggende for meg. Da kan det fort bli litt sånn at noen ting henger man seg opp i å aldri får helt ut av hodet. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 17. oktober Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 17.44): Er det slik at det er noen situasjoner/hendelser/relasjoner du ikke blir ferdig med da? Det er slik det er å ha ruminerende tanker? Anonymkode: a5d4c...2d6 Tvangspreget grubling er et annet ord for det samme. Ofte føles det som at en vil komme til å løse et problem, bare en tenker lenge nok over saken. Problemet er at tankene kun gjentar seg og argumentasjonen går i sirkel. Det blir kun grubling som ikke løser noe. Jeg husker godt hvordan det var under sist depresjon. Om jeg kan begynne å gruble nå, avleder jeg meg. Jeg ser for meg en evig tanke-loop som jeg ikke ønsker å gå inn i. 0 Siter
Alba Skrevet 18. oktober Skrevet 18. oktober Jeg har alltid tankekjør og tankene henger seg opp og går rundt og rundt. 0 Siter
munchin Skrevet 18. oktober Skrevet 18. oktober Alba skrev (2 minutter siden): Jeg har alltid tankekjør og tankene henger seg opp og går rundt og rundt. Bruker du medisiner? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.