AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 Skrevet 12. oktober 2025 Er det slik at det er noen situasjoner/hendelser/relasjoner du ikke blir ferdig med da? Det er slik det er å ha ruminerende tanker? Anonymkode: a5d4c...2d6 0 Siter
Ftss Skrevet 13. oktober 2025 Skrevet 13. oktober 2025 Generelt tankekjør har vært ødeleggende for meg. Da kan det fort bli litt sånn at noen ting henger man seg opp i å aldri får helt ut av hodet. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 17. oktober 2025 Skrevet 17. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 12.10.2025 den 17.44): Er det slik at det er noen situasjoner/hendelser/relasjoner du ikke blir ferdig med da? Det er slik det er å ha ruminerende tanker? Anonymkode: a5d4c...2d6 Tvangspreget grubling er et annet ord for det samme. Ofte føles det som at en vil komme til å løse et problem, bare en tenker lenge nok over saken. Problemet er at tankene kun gjentar seg og argumentasjonen går i sirkel. Det blir kun grubling som ikke løser noe. Jeg husker godt hvordan det var under sist depresjon. Om jeg kan begynne å gruble nå, avleder jeg meg. Jeg ser for meg en evig tanke-loop som jeg ikke ønsker å gå inn i. 0 Siter
Alba Skrevet 18. oktober 2025 Skrevet 18. oktober 2025 Jeg har alltid tankekjør og tankene henger seg opp og går rundt og rundt. 0 Siter
munchin Skrevet 18. oktober 2025 Skrevet 18. oktober 2025 Alba skrev (2 minutter siden): Jeg har alltid tankekjør og tankene henger seg opp og går rundt og rundt. Bruker du medisiner? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.