Gå til innhold

Jeg skal ikke ha barn fordi jeg vil straffe foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Innlegget til ts virker lite autentisk. Hvis det likevel er det, virker det ekstremt umodent ja. Men kanskje muligens representativt for generasjon Z.

Anonymkode: 63b53...159

Jeg tenker også som Nachno at trådstarter har tatt et viktig og riktig valg som jeg kan respektere. Å velge å ikke få barn kan i noen sammenhenger være modent. 

Og nei, dette er ikke representativt for generasjon Z. 

Endret av Kayia
Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det å gjøre noe potensielt selvdestruktivt (nekte seg selv muligheten til å få barn) for å straffe foreldrene dine høres psykt ut. 

Hva er "potensielt selvdestruktivt" med å ikke få barn? Det er et helt legitimt valg, uavhengig av årsak.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (16 minutter siden):

Hva er "potensielt selvdestruktivt" med å ikke få barn? Det er et helt legitimt valg, uavhengig av årsak.

Det er selvdestruktivt dersom en egentlig ønsker barn. Jeg er enig i at det er helt legitimt å ikke ønske seg barn. Men det er dumt hvis man tar valg som får store konsekvenser for en selv, med det formål å straffe noen andre.

Det er litt som at jeg går hjem og svelger masse piller for å straffe psykologen min for å si nei til en innleggelse.  

Anonymkode: 30593...605

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er selvdestruktivt dersom en egentlig ønsker barn. Jeg er enig i at det er helt legitimt å ikke ønske seg barn. Men det er dumt hvis man tar valg som får store konsekvenser for en selv, med det formål å straffe noen andre.

Det er litt som at jeg går hjem og svelger masse piller for å straffe psykologen min for å si nei til en innleggelse.  

Nei, det er det ikke. Det er ikke skadelig å ikke få barn. Derimot kan det skade barna å få barn når man ikke er i stand til å ha barn.

Anonymkode: 18c5f...628

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Det er ikke skadelig å ikke få barn. Derimot kan det skade barna å få barn når man ikke er i stand til å ha barn.

Anonymkode: 18c5f...628

Jeg mener det vil være selvdestruktivt å gå mot egne ønsker og interesser.

Det kan skade barna om man er en dårlig forelder. Men det skader ikke barna at de blir til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg mener det vil være selvdestruktivt å gå mot egne ønsker og interesser.

Det kan skade barna om man er en dårlig forelder. Men det skader ikke barna at de blir til.

Enig, men i denne situasjonen er det ikke selvdestruktivt. 

Anonymkode: e5fa5...1b2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...