Gå til innhold

Nachnoo, kan du hjelpe meg til å forstå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er psykotisk, eller ikke. Hvordan kan jeg vite det? Kanskje du kan hjelpe meg. Jeg har psykoselidelse. 

Jeg har i den seinere tid hatt noen opplevelser fra det jeg tolker som åndeverdenen. Nå er det blitt sånn at jeg føler meg beglodd/iakttatt og at jeg blir fulgt med på hva enn jeg gjør og hvorhen jeg er. Hører de snakker om meg ("se, nå går hun bort til kjøkkenet", "Se, nå skal hun ta seg litt Pepsi Max") seg imellom, og jeg merker at jeg oftere gjør meg til for å passe deres forventninger. Hvis jeg f.eks forstår at de vil jeg skal synge (De sier: "Lurer på om hun kan den sangen?"), så gjør jeg det. Da ser jeg dem bli fornøyde. 

Det begynner å bli slitsomt å hele tida bli forfulgt, så og si. Føler dem nærmere og nærmere ansiktet mitt, eller min intimsfære. 

Mulig det er psykotiske symptomer, men greia er at jeg ikke er syk. Jeg lever som normalt, kjører bil, osv. Det er bare det at det er blitt veldig ubehagelig å ha disse åndene på slep som legger seg opp i veldig mye nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 680ce...df9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg er psykotisk, eller ikke. Hvordan kan jeg vite det? Kanskje du kan hjelpe meg. Jeg har psykoselidelse. 

Jeg har i den seinere tid hatt noen opplevelser fra det jeg tolker som åndeverdenen. Nå er det blitt sånn at jeg føler meg beglodd/iakttatt og at jeg blir fulgt med på hva enn jeg gjør og hvorhen jeg er. Hører de snakker om meg ("se, nå går hun bort til kjøkkenet", "Se, nå skal hun ta seg litt Pepsi Max") seg imellom, og jeg merker at jeg oftere gjør meg til for å passe deres forventninger. Hvis jeg f.eks forstår at de vil jeg skal synge (De sier: "Lurer på om hun kan den sangen?"), så gjør jeg det. Da ser jeg dem bli fornøyde. 

Det begynner å bli slitsomt å hele tida bli forfulgt, så og si. Føler dem nærmere og nærmere ansiktet mitt, eller min intimsfære. 

Mulig det er psykotiske symptomer, men greia er at jeg ikke er syk. Jeg lever som normalt, kjører bil, osv. Det er bare det at det er blitt veldig ubehagelig å ha disse åndene på slep som legger seg opp i veldig mye nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 680ce...df9

Dette er ikke normalt. Har du snakket med en lege om det og om du skulle hatt noen medisiner?

Anonymkode: f0e6d...435

psykedeliker
Skrevet

Dette er nok underbevisstheten din som forteller deg at du må ta kontroll over noe i livet ditt. Har du noen tanker om hva det kan være?

Skrevet

Dette er psykotiske symptomer. Det er mulig å ha slike symptomer uten at det i særlig grad går ut over enkle funksjoner i hverdagen.

Men du skriver at dette er svært ubehagelig for deg, og derfor bør du forteller legen/psykiateren din om dette slik at du kan få hjelp for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...