Gå til innhold

Hvorfor er livet sånn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes livet er rart og jeg har ikke kontroll på meg selv eller livet mitt. Hvorfor er livet sånn? Ønsker at jeg klarte å kjenne glede og ikke bare angst.

Anonymkode: 81443...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg over her. Skjønner bare ikke at jeg klarer å styre livet mere selv. Ønsker jeg heller var tøffere og at livet ikke var så vanskelig å leve hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Er lett å bli kvitt angst. den er aldri sann og ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: 53eb1...15c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er lett å bli kvitt angst. den er aldri sann og ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: 53eb1...15c

Angst-problematikk er nok mer kompleks enn det.

Skrevet

Jeg har gått i terapi hele livet og prøvd mange medisiner. Har fortsatt angst og depresjon. 

Skrevet
Alba skrev (23 minutter siden):

Jeg har gått i terapi hele livet og prøvd mange medisiner. Har fortsatt angst og depresjon. 

Gikk lenge i terapi jeg også, men har aldri fått det så bra som etter jeg slutta med det. Til tross for at behandlerene mine sa at jeg alltid kom til å ha kraftig angst. Er dog deprimert i følge fagfolk men det har blitt så "normalt" at jeg lever greit med det. 

For meg var mestringsfølelse den største grunnen til at jeg ikke har angst lengre. Prøv å finn noe du brenner for og der du føler deg "udødelig". 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutes ago, Alba said:

Hva har du angst for?

Anonymkode: b2c22...4c5

AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (45 minutter siden):

Har du prøvd å faktisk leve livet, heller enn å gå i terapi, som er ganske kunstig? 

Anonymkode: f66dd...732

AnonymBruker
Skrevet
Ftss skrev (37 minutter siden):

For meg var mestringsfølelse den største grunnen til at jeg ikke har angst lengre. Prøv å finn noe du brenner for og der du føler deg "udødelig". 

Jeg støtter dette. Terapi kan være bra, men jeg har også vært i terapi som bare avdekket flere og flere feil ved meg, så jeg følte meg bare verre.

Ulike hobbyer, aktiviteter, studier eller jobb som kan gi en følelse av mening og mestring kan gjøre veldig mye godt for psyken. 

Anonymkode: 76e5b...237

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du prøvd å faktisk leve livet, heller enn å gå i terapi, som er ganske kunstig? 

Anonymkode: f66dd...732

Hm. Nå er det vel ikke et enten eller her. Fordi om man går til samtaler med jevne mellomrom vil vel den tiden for de fleste utgjøre en ganske mikroskopisk del av det som er selve livet. Men noen klarer kanskje å målrettet jobbe med ting i terapi som i beste fall bidrar til økt livsmestring. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...