Gå til innhold

Psykologers rolle i medisinering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva psykologer kan gjøre i forbindelse med medisinering.

Kan de gi råd om å seponere et medikament? Hva med å redusere dosen? Øke dosen? Jeg tenker da i tilfeller hvor foreskrivende lege har angitt en konkret dosering på resepten og ikke et intervall.

Har det noen betydning om de har lest seg opp på det aktuelle medikamentet? Hva er eventuelt konsekvensen hvis de går utover det de har lov til? 

Anonymkode: 7a2bb...38a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri møtt på psykologer som kan noe særlig om medisin 

Anonymkode: 17382...d14

Skrevet

Umulig å svare generelt på. Har arbeidet med psykologer både i schizofrenibehandling og på akuttpost som har hatt meget god peiling, og hvis råd jeg har hørt på, og på den annen side psykologer som har hatt meget liten kompetanse på medisiner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hva psykologer kan gjøre i forbindelse med medisinering.

Kan de gi råd om å seponere et medikament? Hva med å redusere dosen? Øke dosen? Jeg tenker da i tilfeller hvor foreskrivende lege har angitt en konkret dosering på resepten og ikke et intervall.

Har det noen betydning om de har lest seg opp på det aktuelle medikamentet? Hva er eventuelt konsekvensen hvis de går utover det de har lov til? 

Hør på legen som har skrevet ut medisinen og ikke en psykolog som ikke skriver ut medisiner. 

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Umulig å svare generelt på. Har arbeidet med psykologer både i schizofrenibehandling og på akuttpost som har hatt meget god peiling, og hvis råd jeg har hørt på, og på den annen side psykologer som har hatt meget liten kompetanse på medisiner.

Men hva om de gir råd direkte til pasienten uten å høre med lege?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...