AnonymBruker Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Jeg skal starte opp på Brintellix og hadde derfor egentlig tenkt å opprette en tråd for å etterspørre andres erfaringer med medikamentet. Men er det egentlig vits? Så vidt jeg har forstått er det veldig individuelt både hvilken virkning og bivirkning en person får? Anonymkode: 87236...79b 1 Siter
nachnoo Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Nei, det er ingen vits. Det finnes mange eksempler både på meget god og dårlige erfaringer. Det er dessuten stor risiko for at de med dårligst erfaring blir værende på et slikt nettsted. De med god erfaring har gått videre i livet med andre interesser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober nachnoo skrev (2 timer siden): Nei, det er ingen vits. Det finnes mange eksempler både på meget god og dårlige erfaringer. Det er dessuten stor risiko for at de med dårligst erfaring blir værende på et slikt nettsted. De med god erfaring har gått videre i livet med andre interesser. Hva er årsaken til dårlige erfaringer da? Anonymkode: c953d...572 0 Siter
Everybody Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober nachnoo skrev (10 timer siden): Nei, det er ingen vits. Det finnes mange eksempler både på meget god og dårlige erfaringer. Det er dessuten stor risiko for at de med dårligst erfaring blir værende på et slikt nettsted. De med god erfaring har gått videre i livet med andre interesser. De som blir bedre slutter være på DOL? 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 12.43): Jeg skal starte opp på Brintellix og hadde derfor egentlig tenkt å opprette en tråd for å etterspørre andres erfaringer med medikamentet. Men er det egentlig vits? Så vidt jeg har forstått er det veldig individuelt både hvilken virkning og bivirkning en person får? Anonymkode: 87236...79b Det er veldig individuelt. Jeg startet på en epilepsimedisin som svært mange sier de har mange og negative erfaringer med. Hadde jeg lyttet på erfaringer, hadde jeg blitt skremt bort. For min del var det riktig medisin mtp. både virkning og bivirkning. Du får en personlig erfaring likevel, og ta den for det lille den er verdt: Jeg har brukt Brintellix i over 10 år, og tenker ikke å slutte på den. Har hatt en tilbakevendende depressiv lidelse som nå holdes greit under kontroll. Jeg opplevde få bivirkninger, kun ved oppstart og doseendring. 1 Siter
nachnoo Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober Everybody skrev (18 timer siden): De som blir bedre slutter være på DOL? Bruk samme forståelse som når du leser vitenskapelig litteratur. På gruppenivå er det slik. Om du har 100 stk som blir bra og 100 stk som ikke blir bra, vil det være flere fra gruppen som ikke blir bra som forblir på et helsenettsted enn fra gruppen som blir bra. Eks: Jeg kjenner en som hadde hjerteinfarkt, og som var gjennom en åpen hjerteoperasjon. Vedkommende ble helt bra og har aldri vært på hjemmesiden til LHL. 0 Siter
munchin Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober nachnoo skrev (1 time siden): Bruk samme forståelse som når du leser vitenskapelig litteratur. På gruppenivå er det slik. Om du har 100 stk som blir bra og 100 stk som ikke blir bra, vil det være flere fra gruppen som ikke blir bra som forblir på et helsenettsted enn fra gruppen som blir bra. Eks: Jeg kjenner en som hadde hjerteinfarkt, og som var gjennom en åpen hjerteoperasjon. Vedkommende ble helt bra og har aldri vært på hjemmesiden til LHL. Tenker du at det er negativt for oss som strever med psykisk sykdom å lese og skrive på et slikt forum som dette? At vi heller burde fokusere på mer utviklende aktiviteter? 0 Siter
nachnoo Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober munchin skrev (33 minutter siden): Tenker du at det er negativt for oss som strever med psykisk sykdom å lese og skrive på et slikt forum som dette? At vi heller burde fokusere på mer utviklende aktiviteter? Nei. Jeg tenker det er bra om det brukes med fornuft og ikke overdrives. Man bør ikke har det som sin hobby, ei heller bosette seg her inne. Som ellers i livet har jeg stor tro på den gyldne middelvei 🙂 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober nachnoo skrev (Akkurat nå): Nei. Jeg tenker det er bra om det brukes med fornuft og ikke overdrives. Man bør ikke har det som sin hobby, ei heller bosette seg her inne. Som ellers i livet har jeg stor tro på den gyldne middelvei 🙂 Har du det som hobby å bo her? Anonymkode: c953d...572 0 Siter
nachnoo Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du det som hobby å bo her? Anonymkode: c953d...572 Nei. Jeg har to-tre andre hobbyer som regelmessig tar min tid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober nachnoo skrev (19 minutter siden): Nei. Jeg har to-tre andre hobbyer som regelmessig tar min tid. Likevelså bor du her Anonymkode: c953d...572 0 Siter
frosken Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 12.43): Jeg skal starte opp på Brintellix og hadde derfor egentlig tenkt å opprette en tråd for å etterspørre andres erfaringer med medikamentet. Men er det egentlig vits? Så vidt jeg har forstått er det veldig individuelt både hvilken virkning og bivirkning en person får? Anonymkode: 87236...79b Det som kan fungere er å spørre om noen som har hatt god effekt av medikamentet vil dele sine erfaringer. Ikke fordi det sier noe om hvordan medikamentet vil virke for deg, men fordi det kan gi håp om god effekt i kombinasjon med nyttig informasjon om f.eks oppstarts-bivirkninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.