Gå til innhold

Er det logisk å tenke at selvmordstankene mine var en vrangforestilling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tidligere diagnose schizofreni og da jeg ble innlagt mente psykiateren som jobbet der alltid at selvmordstankene mine var en vrangforestilling. Kan dette virkelig stemme? Det er bare helt vanlige selvmordstanker slik jeg ser det, jeg tenker ikke f.eks at jeg må dø for å redde verden o.l. Kan det fortsatt være vrangforestilling?

Anonymkode: c479a...87b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på hvordan du tenkte rundt det. Mine selvmordstanker var noen ganger et produkt av vrangforestillinger. Jeg ble presset av universet til å gjøre det. Mens andre ganger var det pga depresjon. 

Så ja. Det kommer an på. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (50 minutter siden):

Kommer vel an på hvordan du tenkte rundt det. Mine selvmordstanker var noen ganger et produkt av vrangforestillinger. Jeg ble presset av universet til å gjøre det. Mens andre ganger var det pga depresjon. 

Så ja. Det kommer an på. 

Jeg tror og er ganske sikker på at jeg ikke har noen slike "feile" tanker rundt det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror og er ganske sikker på at jeg ikke har noen slike "feile" tanker rundt det.

Kanskje de bare var forutinntatt da mtp din diagnose. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Kanskje de bare var forutinntatt da mtp din diagnose. 

Ja, det kan godt hende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde tidligere diagnose schizofreni og da jeg ble innlagt mente psykiateren som jobbet der alltid at selvmordstankene mine var en vrangforestilling. Kan dette virkelig stemme? Det er bare helt vanlige selvmordstanker slik jeg ser det, jeg tenker ikke f.eks at jeg må dø for å redde verden o.l. Kan det fortsatt være vrangforestilling?

Det at din død på en eller annen måte skal redde verden høres helt umulig ut. Det stemmer jo bare ikke. Hvis du da er 100% overbevist om at det stemmer, høres det jo veldig ut som en vrangforestilling. 

Anonymkode: cb34e...b9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det at din død på en eller annen måte skal redde verden høres helt umulig ut. Det stemmer jo bare ikke. Hvis du da er 100% overbevist om at det stemmer, høres det jo veldig ut som en vrangforestilling. 

Du leser feil. Det var det de ikke var.

Anonymkode: 93f2b...2da

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du leser feil. Det var det de ikke var.

Anonymkode: 93f2b...2da

Hva var feil? 

Trodde du at verden ble reddet hvis du døde?

Hvor overbevist var du om dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva var feil? 

Trodde du at verden ble reddet hvis du døde?

Hvor overbevist var du om dette?

Du må lese på nytt. Du overser et "ikke" i den setningen. 

Anonymkode: 7dd6a...364

Skrevet

"Det er bare helt vanlige selvmordstanker slik jeg ser det, jeg tenker ikke f.eks at jeg må dø for å redde verden o.l. Kan det fortsatt være vrangforestilling?"

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må lese på nytt. Du overser et "ikke" i den setningen. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Det er bare helt vanlige selvmordstanker slik jeg ser det, jeg tenker ikke f.eks at jeg må dø for å redde verden o.l. Kan det fortsatt være vrangforestilling?"

😅😅😅 Ooops.

Jeg trekker tilbake alt jeg sa. 

Endret av Sokk
Edit: jeg er Ab som ikke kan lese

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...