Gå til innhold

Du som er ufør hva gir livet ditt mening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du litt likevel, møter venner, er frivillig eller annet?

Anonymkode: 38ad2...165

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene. Har tenkt til å komme meg i noe jobb. 

Skrevet

For meg er det familie og venner som gir mening. Og så hekler jeg ting som jeg gir bort. Det er den eneste tingen jeg kan gjøre for andre så det er viktig for meg. Jeg prøver også å utvikle meg innenfor egenpleie feks gjennom yoga og meditasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (57 minutter siden):

Ingen av delene. Har tenkt til å komme meg i noe jobb. 

Spennende. Hva ønsker du å jobbe med?

FjellOgDalar
Skrevet

Det er heldigvis lov å studere på trygd, så det gjør jeg. Det utfordrer komfortsonen, gir mestringsfølelse og håp om jobb en vakker dag. 

Ellers har det vært viktig for meg med gode relasjoner, generelt noe å fylle dagene med, noe å engasjere seg i. 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (38 minutter siden):

For meg er det familie og venner som gir mening. Og så hekler jeg ting som jeg gir bort. Det er den eneste tingen jeg kan gjøre for andre så det er viktig for meg. Jeg prøver også å utvikle meg innenfor egenpleie feks gjennom yoga og meditasjon. 

Så kjekt med en kreativ hobby der du kan lage ting, jeg har tenkt på at jeg skulle hatt en sånn hobby å drive med.

AnonymBruker
Skrevet
FjellOgDalar skrev (Akkurat nå):

Det er heldigvis lov å studere på trygd, så det gjør jeg. Det utfordrer komfortsonen, gir mestringsfølelse og håp om jobb en vakker dag. 

Ellers har det vært viktig for meg med gode relasjoner, generelt noe å fylle dagene med, noe å engasjere seg i. 

Hva studerer du? Jeg har vurdert å studere, men for å studere noe jeg er interessert i må jeg flytte og det er dessverre ikke aktuelt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spennende. Hva ønsker du å jobbe med?

Helst i helse, men vet ikke om jeg har fysisk helse til å kunne det. Hvis ikke vet jeg egentlig ikke hva jeg vil jobbe med...

FjellOgDalar
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva studerer du? Jeg har vurdert å studere, men for å studere noe jeg er interessert i må jeg flytte og det er dessverre ikke aktuelt.

Vel... Vet ikke om jeg har så lyst til å si det sant å si, selv om jeg sikkert allerede har blitt gjenkjent av andre her inne... Men det er innen helsefeltet. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Synes ikke livet har noen mening. Ikke noe sårt ved det. Synes mening er en klisjé. Føleri.

Fra evolusjonens side favoriseres andre trekk enn de jeg har.

AnonymBruker
Skrevet

Friluftsliv. Utenom det er det pent lite egentlig.

Anonymkode: c6375...238

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden):

Fra evolusjonens side favoriseres andre trekk enn de jeg har.

Hva slags trekk favoriseres?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke helse til å jobbe å setter pris på at jeg slipper det, merker hva det har å si for helsen. Tiden bruker jeg på trening og mine hobbyer og jeg har et godt liv til tross for dette. Har hobbyer jeg bruker mye tid på å som gir mye glede, mestring og tilhørighet i livet.

Er ellers mye hjemme og trives med det

Anonymkode: 95789...af3

Worriesome Plenty 2
Skrevet
Everybody skrev (2 timer siden):

Hva slags trekk favoriseres?

Å være seksuelt pågående, seriemonogami, ha driv og ambisjoner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke helse til å jobbe å setter pris på at jeg slipper det, merker hva det har å si for helsen. Tiden bruker jeg på trening og mine hobbyer og jeg har et godt liv til tross for dette. Har hobbyer jeg bruker mye tid på å som gir mye glede, mestring og tilhørighet i livet.

Er ellers mye hjemme og trives med det

Kan du ikke bruke energien på jobb som du bruker på hobbyene og treningen??

Anonymkode: fdece...26a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Der var vi i gang igjen med hetsingen. Klarer du å reflektere og tenke litt dypere over hvordan noe sånt kanskje ikke er mulig? Eller har du aldri opplevd sykdom selv?

Endret av Everybody
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kunne jeg sikkert gjort, men det hadde gått utover min helse og det er jeg ikke interessert i. Derfor NAV ga meg uføretrygd

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det kunne jeg sikkert gjort, men det hadde gått utover min helse og det er jeg ikke interessert i. Derfor NAV ga meg uføretrygd

Hva betyr det egentlig? Alle opplever i perioder at jobb går utover helsa. Man sover dårlig, er utslitt, opplever mye stress, har muskelsmerter osv i perioder. Det er ikke bærekraftig om alke sjal tenke på samme måten. Periodisk mye ubehag og slit må man tåle.

Anonymkode: 93237...4a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Man kan tilrettelegge for hvor mye og når man klarer å trene eller gjøre andre ting. En arbeidsgiver vil neppe legge til rette for at du kan komme å gå ettersom hvordan dagsformen er.

Jeg er 100% ufør og er relativt aktiv av meg. Problemer er at jeg har vanvittig lang restitusjon. Så jeg kan løpe langt men bruker bokstavlig talt nesten 10 ganger så lang tid på å hente meg inn igjen. I en arbeidssituasjon blir det jo da vanskelig. 

Man kan jo også ha energi til å stå i jobb men slite med å fungere på andre vis.

Anonymkode: c6375...238

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Er du selv i jobb?

Anonymkode: 65d97...60d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...