Gå til innhold

Hvordan er depresjon for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg har forstått kan depresjon utarte seg ganske ulikt fra person til person, lurer derfor på: Hvordan er depresjon for deg? Hvordan blir du påvirket?

Selv sover jeg mer, får nedsatt matlyst, håpløshet, suicidale tanker, lite ork og mye sliten.

Anonymkode: 49954...34c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vel opplevd to ulike varianter.

En der jeg har veldig lite energi, hele kroppen føles tung og det føles ut som om jeg konstant beveger meg under vann. Er veldig trøtt og sliten, men kan slite med å sove skikkelig. Følelsene er veldig flate og utilgjengelige. Føler veldig på apati.

Også en versjon der jeg er ufattelig trist, så trist at det gjør fysisk vondt. Jeg er sliten, men samtidig utrolig rastløs og urolig. Jeg får mye eksistensielle tanker og kan bli helt besatt av temaet hva som er sannhet og hvordan jeg kan vite om jeg egentlig eksisterer. Alt føles uvirkelig.

Ved begge variantene føler jeg mye på håpløshet, meningsløshet og desperasjon. Også suicidale tanker og selvskading. 

Anonymkode: 2faeb...c6b

Skrevet

Havner i et sort hull. Blir sliten og fortvilet, vil bare være for meg selv, spiser mye drittmat, hvis depresjonen er sterk så blir jeg suicidal. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...