Gå til innhold

Hvor dårlig bør man være før man tar kontakt mellom timene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres mening om det? Jeg har avtale om at jeg kan ta kontakt når jeg skulle trenge det, men har aldri gjort det fordi jeg alltid tenker jeg ikke er dårlig nok.

Anonymkode: 1844b...93c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er deres mening om det? Jeg har avtale om at jeg kan ta kontakt når jeg skulle trenge det, men har aldri gjort det fordi jeg alltid tenker jeg ikke er dårlig nok.

Anonymkode: 1844b...93c

Jeg har gjort det når jeg har hatt det veldig vondt og samtalen har endt med brukerstyrt seng eller innleggelse. Ta kontakt du, dere har jo en avtale!

Anonymkode: cb84e...253

Skrevet

Så forverret at kontakt ikke kan vente til neste avtalte kontakt + at kontakt kan endre tilstanden til det bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt kontakt når jeg har trengt innleggelse/sterke selvmordstanker/planer. 

Anonymkode: 1be8a...910

Skrevet

Er det snakk om (sterk økning i) selvskading eller alvorlige, seriøse selvmordstanker og man tror at hyppigere kontakt vil hjelpe på dette, så er det innafor tenker jeg. Ellers tenker jeg at man skal prøve å la være så langt det lar seg gjøre, basert på hva jeg selv gjorde når det stod på som verst under behandling. Som jeg skrev i en lignende post tidligere: Målet med samtaleterapi er at du en gang skal klare deg uten, paradoksalt nok. Derfor er det å prøve å la være, innenfor rimelighetens grenser selvsagt, en fin øvelse. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg pleier å ta kontakt når jeg føler at noe ikke kan vente. Også har jeg lavere terskel på å ringe mens jeg driver med nedtrapping nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte/lærer i terapien at andre vil hjelpe meg om jeg lar dem, og at jeg ikke dør av å være til bry. Å ta kontakt mellom timene har vært en del av å øve på det i praksis. Men jeg har aldri fått noe mer enn lette oppfordringer til det, det å ta sjansen og ta valget selv har også vært et poeng tror jeg. 

Det går kanskje på det nachnoo skriver om at kontakten over tid har endret tilstanden til det bedre. Det er lenge siden nå at det har vært et tema, jeg er usikker nå på om det ville blitt tatt like godt imot i den fasen jeg nå er i. Jeg føler jeg er på et annet sted der jeg ikke har like stort behov, det har blitt faset ut naturlig.

Anonymkode: e0921...d09

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...