AnonymBruker Skrevet 29. oktober Skrevet 29. oktober Hva er deres mening om det? Jeg har avtale om at jeg kan ta kontakt når jeg skulle trenge det, men har aldri gjort det fordi jeg alltid tenker jeg ikke er dårlig nok. Anonymkode: 1844b...93c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er deres mening om det? Jeg har avtale om at jeg kan ta kontakt når jeg skulle trenge det, men har aldri gjort det fordi jeg alltid tenker jeg ikke er dårlig nok. Anonymkode: 1844b...93c Jeg har gjort det når jeg har hatt det veldig vondt og samtalen har endt med brukerstyrt seng eller innleggelse. Ta kontakt du, dere har jo en avtale! Anonymkode: cb84e...253 0 Siter
nachnoo Skrevet 29. oktober Skrevet 29. oktober Så forverret at kontakt ikke kan vente til neste avtalte kontakt + at kontakt kan endre tilstanden til det bedre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. oktober Skrevet 29. oktober Jeg har tatt kontakt når jeg har trengt innleggelse/sterke selvmordstanker/planer. Anonymkode: 1be8a...910 0 Siter
Anonymos Skrevet 29. oktober Skrevet 29. oktober Er det snakk om (sterk økning i) selvskading eller alvorlige, seriøse selvmordstanker og man tror at hyppigere kontakt vil hjelpe på dette, så er det innafor tenker jeg. Ellers tenker jeg at man skal prøve å la være så langt det lar seg gjøre, basert på hva jeg selv gjorde når det stod på som verst under behandling. Som jeg skrev i en lignende post tidligere: Målet med samtaleterapi er at du en gang skal klare deg uten, paradoksalt nok. Derfor er det å prøve å la være, innenfor rimelighetens grenser selvsagt, en fin øvelse. 1 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 29. oktober Skrevet 29. oktober Jeg pleier å ta kontakt når jeg føler at noe ikke kan vente. Også har jeg lavere terskel på å ringe mens jeg driver med nedtrapping nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. november Skrevet 1. november Jeg lærte/lærer i terapien at andre vil hjelpe meg om jeg lar dem, og at jeg ikke dør av å være til bry. Å ta kontakt mellom timene har vært en del av å øve på det i praksis. Men jeg har aldri fått noe mer enn lette oppfordringer til det, det å ta sjansen og ta valget selv har også vært et poeng tror jeg. Det går kanskje på det nachnoo skriver om at kontakten over tid har endret tilstanden til det bedre. Det er lenge siden nå at det har vært et tema, jeg er usikker nå på om det ville blitt tatt like godt imot i den fasen jeg nå er i. Jeg føler jeg er på et annet sted der jeg ikke har like stort behov, det har blitt faset ut naturlig. Anonymkode: e0921...d09 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.