AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hei. Jeg ble nylig henvist til DPS for medisinering av min bipolare lidelse, men jeg lurer på hvis jeg kommer inn og får tildelt en behandler der kan jeg da ta opp andre temaer også som jeg ønsker hjelp med som dårlig selvtillit og vanskeligheter med relasjoner? Eller hva er "reglene" her? Anonymkode: cc3b9...81d 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg var nettopp i en lignende situasjon, hos psykiater ved DPS for å få en medisinvurdering, men tok samtidig opp ønske om henvisning til samtaleterapi. Dette ble det mye frem og tilbake om. Henvise til private (med avtale) som jeg ønsket vart visst ikke noe de gjorde. Fikk til slutt avslag fordi symptomene ikke var alvorlige nok, selv om ingen egentlig utredning ble gjort. Skulle jeg gjort dette igjen ville jeg fått fastlegen til å skrive en grundig henvisning til DPS med nettopp samtaleterapi som bestilling, så jeg angrer på at jeg tok disse tingene opp da jeg var til medisinvurdering. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden I utgangpsunktet skal du ikke kunne det nei, men det du vil ta opp ha relevans for medisinene er det selvsagt noe annet. Anonymkode: 4b2fa...e55 0 Siter
nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei. Jeg ble nylig henvist til DPS for medisinering av min bipolare lidelse, men jeg lurer på hvis jeg kommer inn og får tildelt en behandler der kan jeg da ta opp andre temaer også som jeg ønsker hjelp med som dårlig selvtillit og vanskeligheter med relasjoner? Eller hva er "reglene" her? Anonymkode: cc3b9...81d En ren medisinvurdering er vanligvis en enkelt konsultasjon evt med en oppfølgingstime. Det andre du spør om krever en serie med konsultasjoner over tid. Jeg støtter de som anbefaler at fastlegen sender en egen henvisning for denne problemstillingen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.