Gå til innhold

Økt blødningsrisiko

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker eliquis (blodfortynnende) fra før og har nylig begynt på brintellix (antidepressiva) og da jeg var på apoteket for å hente ut medisiner spurte farmasøyten om jeg hadde fått informasjon om at det var interaksjon mellom de to og at det kunne føre til økt blødningsrisiko så hvis man fikk f.eks blåmerker eller blødde fra tannkjøttet måtte man ta kontakt med lege. I tillegg til det anbefalte hun å ta brintellix 2 timer etter å ha tatt eliquis. Men hvor viktig er det? Det er jo litt upraktisk siden jeg da må ta med medisinene mine på jobb osv. Og hvor farlig kan det være med økt blødningsrisiko? Har ikke fått noe informasjon om dette og da jeg var innlagt gav de meg medisinene samtidig. 

Anonymkode: 58259...c2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å gå tilbake til apoteket og spørre disse oppfølgingsspørsmålene.

Anonymkode: 37402...8a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Anbefaler deg å gå tilbake til apoteket og spørre disse oppfølgingsspørsmålene.

Kan man gå på apoteket bare for å stille spørsmål? Er det innafor?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan man gå på apoteket bare for å stille spørsmål? Er det innafor?

Ja, det er veldig innafor. Det er en del av jobben deres. Jeg har selv trekt kølapp flere ganger for å spørre spørsmål angående medisinene mine.

Skrevet

Du får sikkert bare det samme svaret som sist. 
Med mindre du skal gjøre noe med stor skaderisiko (eks skogsarbeid med motorsag), ville jeg tatt dette helt med ro. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Du får sikkert bare det samme svaret som sist. 
Med mindre du skal gjøre noe med stor skaderisiko (eks skogsarbeid med motorsag), ville jeg tatt dette helt med ro. 

Ok, så det går helt fint å ta medisinene på samme tidspunkt også? 

Skrevet (endret)

Ja. 
Men du nevner det for legen neste gang du skal dit. 

Endret av nachnoo
Skrevet
nachnoo skrev (43 minutter siden):

Ja. 
Men du nevner det for legen neste gang du skal dit. 

Supert. Ok, da skal jeg gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...