Gå til innhold

Hvorfor skaper legevaktene svingdørspasienter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De legger inn personer som kommer til legevaktene enten frivillig eller på tvang, men så blir de sendt hjem igjen dagen etter. Hvorfor sender legene på legevakten så mange pasienter inn når de burde vite at det blir bare over natta? Jeg tror de fleste vil være enige i at det gjør psyken bare enda verre (også for de med eupf) å være der 1 natt da hadde det vært bedre å ikke bli sendt inn i utgangspunktet. Da tenker jeg på stresset med å bli sendt inn på psykiatrisk og eventuelt traumene som kommer med det, masse nye folk og ligge å høre på skrikende og voldelige pasienter. Hva syns dere? 

Anonymkode: b4256...99e

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De legger inn personer som kommer til legevaktene enten frivillig eller på tvang, men så blir de sendt hjem igjen dagen etter. Hvorfor sender legene på legevakten så mange pasienter inn når de burde vite at det blir bare over natta? Jeg tror de fleste vil være enige i at det gjør psyken bare enda verre (også for de med eupf) å være der 1 natt da hadde det vært bedre å ikke bli sendt inn i utgangspunktet. Da tenker jeg på stresset med å bli sendt inn på psykiatrisk og eventuelt traumene som kommer med det, masse nye folk og ligge å høre på skrikende og voldelige pasienter. Hva syns dere? 

Anonymkode: b4256...99e

nei det der syns jeg er unødvendig og belastende for pasienten ja. 

Skrevet

Jeg har ikke blitt sendt hjem dagen etter, men hvis jeg ble det, så hadde jeg nok opplevd det som belastning og som en avvisning av mine problemer/smerter. Det motsatte av en validering. 

Skrevet

1. Bl.a. fordi de fleste pasientene dramatiserer og direkte eller indirekte kommuniserer at de vil skade seg om de ikke blir lagt inn. I så fall er legen redd for å bli anklaget for ikke å ha "tatt pasienten på alvor".

2. Hva er det pasientene er ute etter på legevakt om det ikke er for å bli innlagt? Det er jo ingenting en travel legevakt kan gjøre for å fikse deres problemer - bortsett fra innleggelse.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo spørre DPS om det samme, med alle pasientene de har daglig og ukentlig. Hvor mange av de ender ikke opp som svøngdørspasienter? Ikke akkurat særlig god behandling man får i DPS, om man i det hele tatt kommer inn.... DPS er et håpløst system som ikke fungerer. Særlig for de med mer sammensatte problemstillinger.

"Skal vi se. Passer det om du kommer til time om 2 uker?" Ja, lykke til med å bli frisk...

Anonymkode: 1e2a5...9de

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...