AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Det virker som om han engasjerer mange. Negativt og positivt. Anonymkode: 57079...e37 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Han har vel ikke utdannelse som psykiater? Anonymkode: 50561...a83 0 Siter
Glitter Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Dr. Phil (Phil McGraw) har ikke utdanning eller lisens som psykiater eller psykolog. Her er en kort oversikt: Han har en doktorgrad (Ph.D.) i klinisk psykologi fra University of North Texas (1989). Han er altså utdannet psykolog, men ikke psykiater — en psykiater er lege (medisinsk utdannet) som har spesialisert seg i psykiatri. Han har heller ikke vært lisensiert psykolog siden slutten av 1980-tallet. Han mistet lisensen sin etter noen klager og valgte deretter å ikke forlenge den. Så kort sagt: 🧠 Dr. Phil har akademisk bakgrunn i psykologi, men ikke medisinsk utdanning eller psykiatrisk spesialisering, og han kan ikke praktisere som psykolog eller psykiater. Fra ChatGPT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Han er en sjarlatan. Anonymkode: 03674...82a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Han er en sjarlatan. Anonymkode: 03674...82a Hva/hvorfor? Anonymkode: 57079...e37 0 Siter
Anonymos Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Om han er en god psykolog kan jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke er i posisjon til å vurdere faglighet hans og fordi jeg aldri har orket å se noe særlig på programmet. Det er i teorien mulig at han er flink rent faglig, men når han velger såpe-TV som format så har han ikke pasientens beste som førsteprioritet ihvertfall, heller et mål om mest mulig blest, oppmerksomhet og dermed penger. Og hvor god psykolog er man da? 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Reklamepauser hvert annet minutt og spekulativt. Han er nok mest opptatt av å tjene penger. Og så slipper kona hans til med salg i programmene. 1 Siter
Vendi Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Anonymos skrev (8 minutter siden): men når han velger såpe-TV som format så har han ikke pasientens beste som førsteprioritet ihvertfall, heller et mål om mest mulig blest, oppmerksomhet og dermed penger. Nå er det noen år siden jeg så noen av programmene hans, men det var noe jeg også tenkte. 0 Siter
Osten Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Worriesome Plenty 2 skrev (16 minutter siden): Reklamepauser hvert annet minutt og spekulativt. Han er nok mest opptatt av å tjene penger. Og så slipper kona hans til med salg i programmene. En evighet siden jeg så dr Phil, han kunne nok komme med en del fornuftige utsagn. Men etter hvert blir man dritt lei all reklamen for både sønnen og kona. Enig i at det virker spekulativt og at han er først og fremst ute etter å tjene penger. 💵 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva/hvorfor? Anonymkode: 57079...e37 Er ikke det åpenbart hvis du har sett showet? Dr. Phil er mer talkshow-vert enn psykolog. Han bruker psykologrollen som kulisse for å tjene penger på andres problemer. Det er definisjonen på sjarlataneri. Anonymkode: 03674...82a 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Likte han før og syns han var så klok, det er han vel og som har gjort seg stein rik på dette. Tjene penger på andres problemer men han har vel hjulpet mange og. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.