Gå til innhold

ang medisin bytte.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

det er nå bare sånn....

Ja, det er en evig runddans, og det er rart at psykiateren din ikke ser det selv.. hvis du tenker deg om 100 ganger og prøver å huske hva som har skjedd hver gang du slutter så vet du at du blir dårllg av det. Er det virkelig verd det? Er bivirkninger av medisiner verre enn å gå rundt med lommelykt eller være redd i sitt eget hjem? 

Jeg synes dette er uansvarlig av dere begge. I alle fall av han som liksom skal kunne dette.  Men håper for guds skyld at du har lært av uttallige tidligere erfaringer og ikke satser på å bli «medisinfri». 

Anonymkode: d3b20...c64

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er en evig runddans, og det er rart at psykiateren din ikke ser det selv.. hvis du tenker deg om 100 ganger og prøver å huske hva som har skjedd hver gang du slutter så vet du at du blir dårllg av det. Er det virkelig verd det? Er bivirkninger av medisiner verre enn å gå rundt med lommelykt eller være redd i sitt eget hjem? 

Jeg synes dette er uansvarlig av dere begge. I alle fall av han som liksom skal kunne dette.  Men håper for guds skyld at du har lært av uttallige tidligere erfaringer og ikke satser på å bli «medisinfri». 

Han sa jo at nå har jeg tatt risperidon noen år, kanskje det kan gå bra da? Jeg hører jo bare på det han sier, det er jo det dere her inne har skrevet at jeg skal gjøre. Og pulsen har allerede gått enda mer ned, vet ikke hvordan det blir med metropolol nå. 

Jeg forholder meg til det han sier, han er jo min psykiater. nå til å begynne med satser jeg på å prøve 2 mg i to uker som han sa. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Han sa jo at nå har jeg tatt risperidon noen år, kanskje det kan gå bra da? Jeg hører jo bare på det han sier, det er jo det dere her inne har skrevet at jeg skal gjøre. Og pulsen har allerede gått enda mer ned, vet ikke hvordan det blir med metropolol nå. 

Jeg forholder meg til det han sier, han er jo min psykiater. nå til å begynne med satser jeg på å prøve 2 mg i to uker som han sa. 

Ja forhold deg til han og ikke noen andre slik nachnoo har sagt du skal, og lykke til med medisinfriet og bedre livskvalitet :) 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja forhold deg til han og ikke noen andre slik nachnoo har sagt du skal, og lykke til med medisinfriet og bedre livskvalitet :) 

Ja det er det han har sagt at min psykiater kjenner meg best, det er jo sant. Får se hvordan det går men takk :) 

Skrevet
stjernestøv skrev (12 timer siden):

Tror nok det har en sammenheng, hadde jo ikke høy puls uten medisiner. Det har alltid vært i forbindelse med medisiner men hvem vet? 

Du har jo også blitt eldre, og det kan også være andre ting som er endret i løpet av disse årene. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 timer siden):

Hvor mange mg bruker du til vanlig?

Anonymkode: 66adc...25f

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (9 timer siden):

Du har jo også blitt eldre, og det kan også være andre ting som er endret i løpet av disse årene. 

Du tror det ja, hadde det jo når jeg var yngre og på ap. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mange mg bruker du til vanlig?

Anonymkode: 66adc...25f

3 mg, jeg var oppe i 4 mg en stund. det var da jeg fikk det hjerte greiene. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Men du har aldri klaget over det før? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du har aldri klaget over det før? 

Trodde ikke det var noe å klage over, jeg hadde bare høy puls og det var vanlig til å være meg. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Trodde ikke det var noe å klage over, jeg hadde bare høy puls og det var vanlig til å være meg. 

Men du klager jo over det nå?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men du klager jo over det nå?

Ja det var jo sykehuset som tok tak i det, legen satt meg på metoprolol en stund og da men ellers har det ikke blitt tatt tak i. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja det var jo sykehuset som tok tak i det, legen satt meg på metoprolol en stund og da men ellers har det ikke blitt tatt tak i. 

Poenget er at du ikke tåler bivirkninger. Det kan også se ut som at du bruker det som unnskyldning for å slutte på medisiner igjen. Men det triste er at det bare går ut over deg selv og de som står deg nær når du blir syk igjen :( 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget er at du ikke tåler bivirkninger. Det kan også se ut som at du bruker det som unnskyldning for å slutte på medisiner igjen. Men det triste er at det bare går ut over deg selv og de som står deg nær når du blir syk igjen :( 

nei er ikke så glad i bivirkninger nei og det er en god grunn til å slutte, de kan jo ikke reparere dette når det kommer av medisiner. Får bare se hvordan det går på 2 mg nå, det er det jeg forholder meg til. Nå er jeg eldre og har gått på medisin noen år. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

nei er ikke så glad i bivirkninger nei og det er en god grunn til å slutte, de kan jo ikke reparere dette når det kommer av medisiner. Får bare se hvordan det går på 2 mg nå, det er det jeg forholder meg til. Nå er jeg eldre og har gått på medisin noen år. 

Vi tastes om noen måneder. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi tastes om noen måneder. 

hvis jeg blir dårlig merker jeg det etter bare noen dager. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Er det ikke først nå nylig at du har hatt så høy puls at det gir grunn til bekymring?

Tror du bør snakke ordentlig med hjertelege om hvorvidt det er sannsynlig at risperdal utløser flimmerepisodene eller ikke? Det kan hende du har rett i din mistanke, men det finnes også andre forklaringer 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så lenge Stjernestøv gjør endringer i samarbeid med sin psykiater, så ser jeg ingen grunn til å komme med denne typen kritikk.

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (2 minutter siden):

Er det ikke først nå nylig at du har hatt så høy puls at det gir grunn til bekymring?

Tror du bør snakke ordentlig med hjertelege om hvorvidt det er sannsynlig at risperdal utløser flimmerepisodene eller ikke? Det kan hende du har rett i din mistanke, men det finnes også andre forklaringer 🙂

Hadde 136 i puls da jeg tok zeldox for veldig mange år siden men over 200 i puls har jeg ikke hatt før. skal til kardiolog på mandag og skal ta det opp da. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (1 minutt siden):

Så lenge Stjernestøv gjør endringer i samarbeid med sin psykiater, så ser jeg ingen grunn til å komme med denne typen kritikk.

Takk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...