AnonymBruker Skrevet 3. november Skrevet 3. november Jeg sliter i perioder med uvirkelighetsfølelse. I går hadde jeg det igjen, det var så ubehagelig og jeg fikk ikke til å slappe av eller sove pga det. Er det noe man kan gjøre med det for at den skal bli mindre plagsom eller gå over? Slik jeg oppfatter det så er det tilfeldig når det kommer og når det går over? Anonymkode: 26340...f55 0 Siter
Glitter Skrevet 4. november Skrevet 4. november Jeg sliter tii tider med så sterk uvirkelighetsfølelse at jeg ikke klarer å sitte i ro. Det blir verre i perioder med stress. Hadde nylig bytte av medisin og i starten var det ikke til å holde ut. Avledning var/er det beste jeg kunne gjøre, men det hjalp bare så som så. Tror medisin var det som gjorde at det dempet seg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. november Skrevet 4. november Glitter skrev (7 minutter siden): Jeg sliter tii tider med så sterk uvirkelighetsfølelse at jeg ikke klarer å sitte i ro. Det blir verre i perioder med stress. Hadde nylig bytte av medisin og i starten var det ikke til å holde ut. Avledning var/er det beste jeg kunne gjøre, men det hjalp bare så som så. Tror medisin var det som gjorde at det dempet seg. Hvilke ting er det du gjør som avleder? Og hvilken medisin er det du bruker? Anonymkode: 26340...f55 0 Siter
Glitter Skrevet 4. november Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilke ting er det du gjør som avleder? Og hvilken medisin er det du bruker? Anonymkode: 26340...f55 Gå en tur eller snakke med noen. Bruker antipsykotisk, Xeplion. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. november Skrevet 4. november Glitter skrev (6 minutter siden): Gå en tur eller snakke med noen. Bruker antipsykotisk, Xeplion. Ok, takk for svar. Har du psykoselidelse og tenker du at uvirkelighetsfølelsen henger sammen med det? Anonymkode: 26340...f55 0 Siter
Glitter Skrevet 4. november Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok, takk for svar. Har du psykoselidelse og tenker du at uvirkelighetsfølelsen henger sammen med det? Anonymkode: 26340...f55 Har psykoselidelse ja. I hvertfall sier de det. Er ikke sikker på om det henger sammen med det, men det er i hvertfall noe med virkeligheten eller situasjonen jeg ikke takler og reagerer da med at ting er uvirkelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. november Skrevet 4. november Glitter skrev (33 minutter siden): Har psykoselidelse ja. I hvertfall sier de det. Er ikke sikker på om det henger sammen med det, men det er i hvertfall noe med virkeligheten eller situasjonen jeg ikke takler og reagerer da med at ting er uvirkelig. Hm. Okei. Er frustrerende å ikke helt vite hva det kommer av og henger sammen med synes jeg. Anonymkode: 26340...f55 0 Siter
Glitter Skrevet 4. november Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hm. Okei. Er frustrerende å ikke helt vite hva det kommer av og henger sammen med synes jeg. Anonymkode: 26340...f55 Ja det er det. Synes også det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november Skrevet 5. november Glitter skrev (På 4.11.2025 den 14.19): Ja det er det. Synes også det. Har hatt det litt i dag også. Hjalp å gå tur, men kan jo ikke akkurat gå tur hele tiden heller. Skulle ønske det fantes en quick fix. Får trøste meg med at det ikke er på det verste da... Anonymkode: 26340...f55 0 Siter
Glitter Skrevet 5. november Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har hatt det litt i dag også. Hjalp å gå tur, men kan jo ikke akkurat gå tur hele tiden heller. Skulle ønske det fantes en quick fix. Får trøste meg med at det ikke er på det verste da... Anonymkode: 26340...f55 Bra du har gått tur. Men nei, kan jo ikke gå hele tiden..En ting som er sikkert med psykisk lidelse er jo at det ikke finnes en quick fix dessverre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november Skrevet 5. november Glitter skrev (8 minutter siden): Bra du har gått tur. Men nei, kan jo ikke gå hele tiden..En ting som er sikkert med psykisk lidelse er jo at det ikke finnes en quick fix dessverre. Sant. Dessverre. Jeg lurer litt på om det kanskje hadde hjulpet meg å ha litt mer innhold og mening i hverdagen, for akkurat nå for tiden surrer jeg bare hjemme og mesteparten av tiden min blir brukt på internett og netflix. Er bare at jeg er på vei ut av en depresjon og har ikke særlig verken ork eller motivasjon. Anonymkode: 26340...f55 1 Siter
Glitter Skrevet 5. november Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sant. Dessverre. Jeg lurer litt på om det kanskje hadde hjulpet meg å ha litt mer innhold og mening i hverdagen, for akkurat nå for tiden surrer jeg bare hjemme og mesteparten av tiden min blir brukt på internett og netflix. Er bare at jeg er på vei ut av en depresjon og har ikke særlig verken ork eller motivasjon. Anonymkode: 26340...f55 Skjønner det. Du kan prøve å gjøre mer litt og litt i takt med at depresjon letter. Jeg er ikke mye flinkere. Blir mye internet og strømmetjenester. Er muligens på vei inn i en depresjon. Får ikke gått meg turer heller for sitter her nyoperert med gips på foten. Skal ikke være lett. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november Skrevet 5. november Glitter skrev (14 minutter siden): Skjønner det. Du kan prøve å gjøre mer litt og litt i takt med at depresjon letter. Jeg er ikke mye flinkere. Blir mye internet og strømmetjenester. Er muligens på vei inn i en depresjon. Får ikke gått meg turer heller for sitter her nyoperert med gips på foten. Skal ikke være lett. Ja, jeg tenker jeg skal prøve på det. Leit å høre at du muligens er på vei inn i en depresjon og kjipt å være nyoperert midt oppi det hele. Skal ikke være lett nei. Anonymkode: 26340...f55 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Sant. Dessverre. Jeg lurer litt på om det kanskje hadde hjulpet meg å ha litt mer innhold og mening i hverdagen, for akkurat nå for tiden surrer jeg bare hjemme og mesteparten av tiden min blir brukt på internett og netflix. Er bare at jeg er på vei ut av en depresjon og har ikke særlig verken ork eller motivasjon. Anonymkode: 26340...f55 Finn deg noe å gjøre, få på plass litt rutiner. trenger ikke være noe voldsomme aktiviteter, men litt annet enn netflix og surring. tro meg det hjelper. Anonymkode: 86ee5...164 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Finn deg noe å gjøre, få på plass litt rutiner. trenger ikke være noe voldsomme aktiviteter, men litt annet enn netflix og surring. tro meg det hjelper. Anonymkode: 86ee5...164 Ja, det er nok et godt råd. Jeg tenker jeg skal forsøke lage meg en liste med aktuelle hobbyer og ting å gjøre også teste det ut for å se om jeg finner noe som jeg kan like å holde på med. Savner å ha noe jeg gleder meg til å gjøre. Anonymkode: 26340...f55 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november Skrevet 5. november Æsj. Det har blitt verre nå. Jeg er hjemme, men det føles ikke kjent og jeg kjenner meg feil. Anonymkode: 26340...f55 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november Skrevet 5. november Jeg har kompleks ptsd og har også den uvirkelighetsfølelsen, det er plagsomt og skremmende, kan føle at jeg ikke har kontroll over meg selv. Har fått diagnosen somatoform dissosiasjon. Anonymkode: 3fe98...2c3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har kompleks ptsd og har også den uvirkelighetsfølelsen, det er plagsomt og skremmende, kan føle at jeg ikke har kontroll over meg selv. Har fått diagnosen somatoform dissosiasjon. Anonymkode: 3fe98...2c3 Leit å høre at du også sliter. For min del aner jeg ikke hvorfor jeg har det slik, men leser på google at det kan være litt ulike grunner til at man opplever det. Har du funnet noe som hjelper deg? Anonymkode: 26340...f55 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. november Skrevet 9. november Jeg sliter med depresjon og til tider uvirklighetsfølelse som følge av det. Zyprexa gjorde at uvirkelighetsfølelsen forsvant helt, dessverre fikk jeg bivirkninger av Zyprexaen. Anonymkode: 53f24...828 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.