AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november Det gjelder både kjedelige ting som husarbeid og hobbyer som jeg hadde interesser for før. Jeg har ikke interesse for noe lenger og sliter med å komme i gang og hvis jeg tvinger meg til å drive med hobbyer ser jeg bare frem i mot å bli ferdig. Gjør stort sett ikke noe fornuftig, blir bare liggende på sofaen og se på serier. Hvordan kommer jeg meg ut av dette? Anonymkode: 5c7a1...cb8 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. november Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjelder både kjedelige ting som husarbeid og hobbyer som jeg hadde interesser for før. Jeg har ikke interesse for noe lenger og sliter med å komme i gang og hvis jeg tvinger meg til å drive med hobbyer ser jeg bare frem i mot å bli ferdig. Gjør stort sett ikke noe fornuftig, blir bare liggende på sofaen og se på serier. Hvordan kommer jeg meg ut av dette? Anonymkode: 5c7a1...cb8 si ifra hvis du finner det ut. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det gjelder både kjedelige ting som husarbeid og hobbyer som jeg hadde interesser for før. Jeg har ikke interesse for noe lenger og sliter med å komme i gang og hvis jeg tvinger meg til å drive med hobbyer ser jeg bare frem i mot å bli ferdig. Gjør stort sett ikke noe fornuftig, blir bare liggende på sofaen og se på serier. Hvordan kommer jeg meg ut av dette? Anonymkode: 5c7a1...cb8 Du må bare bestemme deg for å gjøre noe og hva og deretter utføre. Anonymkode: b891c...72e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november stjernestøv skrev (7 minutter siden): si ifra hvis du finner det ut. Det skal jeg. Håper på at noen her har noen gode forslag. Anonymkode: 5c7a1...cb8 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det gjelder både kjedelige ting som husarbeid og hobbyer som jeg hadde interesser for før. Jeg har ikke interesse for noe lenger og sliter med å komme i gang og hvis jeg tvinger meg til å drive med hobbyer ser jeg bare frem i mot å bli ferdig. Gjør stort sett ikke noe fornuftig, blir bare liggende på sofaen og se på serier. Hvordan kommer jeg meg ut av dette? Anonymkode: 5c7a1...cb8 Er du ufør? Anonymkode: b891c...72e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må bare bestemme deg for å gjøre noe og hva og deretter utføre. Anonymkode: b891c...72e Jeg har jo forsøkt å bare tvinge meg, men det ser ikke ut til å funke. Altså, jeg får jo ting gjort da men det blir bare et ork og det krever mye av meg å få ting gjort. Anonymkode: 5c7a1...cb8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du ufør? Anonymkode: b891c...72e Ja, det er jeg. Har en liten stilling så jobber så vidt da. Utenom det blir jeg mye gående hjemme alene ettersom jeg ikke har noen venner eller ting som skjer ellers. Anonymkode: 5c7a1...cb8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november Begynn i det helt små. Si til deg selv at nå skal jeg gjøre xx i 5 minutter og så skal jeg legge meg på sofaen og se på tv igjen. Hvis du klarer å gjøre det hver dag så er min erfaring at man skaper litt mer driv og at kroppen og hodet klarer lettere å gå ut av zombietilværelsen på sofaen. Etter hvert kan du øke tiden og så vil du etter hvert kanskje også ha lyst til å fortsette lenger enn den tiden du har bestemt deg for. Anonymkode: 8786b...94e 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Begynn i det helt små. Si til deg selv at nå skal jeg gjøre xx i 5 minutter og så skal jeg legge meg på sofaen og se på tv igjen. Hvis du klarer å gjøre det hver dag så er min erfaring at man skaper litt mer driv og at kroppen og hodet klarer lettere å gå ut av zombietilværelsen på sofaen. Etter hvert kan du øke tiden og så vil du etter hvert kanskje også ha lyst til å fortsette lenger enn den tiden du har bestemt deg for. Anonymkode: 8786b...94e Takk, dette var et godt forslag. Skal begynne nå med en gang. Anonymkode: 5c7a1...cb8 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 6. november Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Begynn i det helt små. Si til deg selv at nå skal jeg gjøre xx i 5 minutter og så skal jeg legge meg på sofaen og se på tv igjen. Anonymkode: 8786b...94e AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk, dette var et godt forslag. Skal begynne nå med en gang. Anonymkode: 5c7a1...cb8 Ja, det er et godt forslag. Den vanen som kan kreve mest å endre på, er å ikke utsette å starte på det man har planlagt - for jeg skal bare se ferdig... lese ferdig... fullføre dette først... Jeg vet også at noen har god nytte av en visuell nedtelling (mener det finnes app). Det finnes ulike minutter/intervaller og ulike teorier om hvordan noe virker. Jeg tenker uansett er viktigst å finne det som fungerer best for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november Jeg synes også det kan være fryktelig tungt å komme i gang. En del dager blir det bare senga og diverse strømmetjenester, men det er ikke gode dager. Jeg vet at jeg får det bedre med meg selv hvis jeg får gjort noe, så jeg begynner ofte med å si at jeg kan jo gjøre X (feks tørke av kjøkkenbenken eller brette noen klær), og så når jeg har gjort det kan jeg jo gjøre en ting til osv. Noen dager blir det litt, noen dager blir det mye. Men jeg kjenner godt de tunge dagene hvor jeg ikke får til noe ❤ Anonymkode: 78744...4ec 0 Siter
Alba Skrevet 6. november Skrevet 6. november Sånn er det her også. Kommer ikke i gang og alt er tiltak og ett ork. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. november Skrevet 7. november Eva Sofie skrev (21 timer siden): Ja, det er et godt forslag. Den vanen som kan kreve mest å endre på, er å ikke utsette å starte på det man har planlagt - for jeg skal bare se ferdig... lese ferdig... fullføre dette først... Jeg vet også at noen har god nytte av en visuell nedtelling (mener det finnes app). Det finnes ulike minutter/intervaller og ulike teorier om hvordan noe virker. Jeg tenker uansett er viktigst å finne det som fungerer best for deg. Ja, det er nok sant det. Og visuell nedtelling er nok lurt, skal se om jeg får lastet ned en app. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg synes også det kan være fryktelig tungt å komme i gang. En del dager blir det bare senga og diverse strømmetjenester, men det er ikke gode dager. Jeg vet at jeg får det bedre med meg selv hvis jeg får gjort noe, så jeg begynner ofte med å si at jeg kan jo gjøre X (feks tørke av kjøkkenbenken eller brette noen klær), og så når jeg har gjort det kan jeg jo gjøre en ting til osv. Noen dager blir det litt, noen dager blir det mye. Men jeg kjenner godt de tunge dagene hvor jeg ikke får til noe ❤ Anonymkode: 78744...4ec Ja, jeg merker også at jeg får det bedre med meg selv hvis jeg får gjort noe. Og det er ofte det å bare først starte som er det største problemet. Anonymkode: 5c7a1...cb8 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.