AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november Jeg har fått høre et par ganger at mange opplever å bli bedre psykisk med alderen. Hva er deres erfaring med det? Har du blitt bedre, er ting det samme eller har du kanskje blitt verre? Anonymkode: 208a3...2e7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november Jeg ble som 40-åring og er bedre nå 5 år etterpå. Ikke frisk, men bedre. Anonymkode: 2fed5...a3e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november Skrevet 6. november Jeg er jo ikke psykotisk, men angsten er like ille som før det. Jeg merker også at apatien ikke har blitt bedre med årene. Anonymkode: ae4a7...e39 0 Siter
Everybody Skrevet 6. november Skrevet 6. november Mange er veldig syke i 20-årene men opplever bedring i 30-årene. 0 Siter
Alba Skrevet 6. november Skrevet 6. november Jeg har blitt værre med alderen. Spesielt de siste 10 årene er tøffe. Man opplever ting som gir traumer ettersom livet går. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 7. november Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har fått høre et par ganger at mange opplever å bli bedre psykisk med alderen. Hva er deres erfaring med det? Har du blitt bedre, er ting det samme eller har du kanskje blitt verre? Anonymkode: 208a3...2e7 Ja, for meg kan det stemme. Jeg har tenkt mye på det. Og min (indre) reaksjon da det ble sagt vs. om det hadde blitt sagt i dag. Det sier mye om nettopp den utviklingen. Jeg klarer i hvert fall å ha et mer avslappet forhold til det som skjer, tenke at "det løser seg nok", "jeg lar det ligge til senere". Innse at det jeg ikke får løst i dag, løper garantert ikke fra meg til i morgen. Men dette ligger ikke kun på alder. Også terapi. 0 Siter
emilie321 Skrevet 7. november Skrevet 7. november Eva Sofie skrev (1 time siden): Ja, for meg kan det stemme. Jeg har tenkt mye på det. Og min (indre) reaksjon da det ble sagt vs. om det hadde blitt sagt i dag. Det sier mye om nettopp den utviklingen. Jeg klarer i hvert fall å ha et mer avslappet forhold til det som skjer, tenke at "det løser seg nok", "jeg lar det ligge til senere". Innse at det jeg ikke får løst i dag, løper garantert ikke fra meg til i morgen. Men dette ligger ikke kun på alder. Også terapi. Samme her. Hos meg ligger det heller ikke bare på alder. Terapi har hjulpet og for meg hjalp det også å bli skilt. 0 Siter
Glitter Skrevet 7. november Skrevet 7. november Har blitt bedre på noe og verre på andre ting. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. november Skrevet 7. november Det ble bedre etter at jeg ble ufør. Anonymkode: fd6cb...0bf 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 7. november Skrevet 7. november Jeg fikk høre dette stadig vekk i 20-årene, og det irriterte vettet av meg! Da framsto det å bli 40 år helt usannsynlig for meg (så feil kan man ta!). Lufta gikk liksom ut av meg, for det hadde jeg absolutt ingen tro på. Da jeg til slutt fikk riktig behandling var jeg i slutten av 30-årene. Hadde jeg ikke fått den behandlingen, ville jeg bokstavelig talt hoppet fra nærmeste fjell om jeg så skulle krøpet opp dit. Så hvordan jeg ville følt meg om jeg hadde vært i live etter fylte 40 uten slik behandling er umulig å vite. Det eneste jeg vet er at jeg nok er blitt bedre på å forholde meg til vanskelige følelser, og til å anerkjenne at også jeg fortjener noe godt. Man har mer livserfaring, så det er kanskje lettere å ta et skritt tilbake og se etter andre perspektiver. 0 Siter
Osten Skrevet 7. november Skrevet 7. november Jeg er blitt mye bedre, men er ikke så sikker på at det handler om alder, men om medisinering. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.