Gå til innhold

Gutt i tidlig tenår er voldelig mot lillebror

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke som at han angrer. Det skremmer meg. 

Anonymkode: bfb49...bda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt forstår jeg alvoret. Men hittil er besteforeldre helt imot å søke hjelp, og de er mye involvert. Så har jeg sendt melding til barnefar, men jeg tviler sterkt på at hsn deler mitt syn på det. Jeg blir sablet ned. Men har som sagt tatt det opp med han så får vi se. 

Ja, flere ganger. Da bare kverulerer han og nærmest argumenterer for at han var berettiget til å slå. 

Da høres det ut som det kanskje er best å involvere barnevernet, siden dere har så mye konflikt innad?

Anonymkode: 14c33...72a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da høres det ut som det kanskje er best å involvere barnevernet, siden dere har så mye konflikt innad?

Ja mulig det. Har bare dårlig erfaring med at barnevernet ikke går inn med noe hjelp. Selv om vi hadde trengt det kanskje. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja mulig det. Har bare dårlig erfaring med at barnevernet ikke går inn med noe hjelp. Selv om vi hadde trengt det kanskje. 

Men du kan ikke fortsette å bare drive å lure på hva du skal gjøre. Du må gjøre noe nå! Dette er alvorlig og krever intervensjon på en eller annen måte. Helst i går. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sist du var i kontakt med barnevernet var du klar på at dere ønsket hjelp da? Og var barnevernet klar over at dere ikke klarer å håndtere problemet med volden på egenhånd?

Anonymkode: bb37f...a48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du kan ikke fortsette å bare drive å lure på hva du skal gjøre. Du må gjøre noe nå! Dette er alvorlig og krever intervensjon på en eller annen måte. Helst i går. 

Barnefar mener det ikke er så ille som jeg og min mor har inntrykk av. Han sier lillebror har sagt det går bedre. Men er det sant da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sist du var i kontakt med barnevernet var du klar på at dere ønsket hjelp da? Og var barnevernet klar over at dere ikke klarer å håndtere problemet med volden på egenhånd?

Vi var tydelige på at vi ønsket hjelp ja. Vi snakket ikke om storebrors utagering da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi var tydelige på at vi ønsket hjelp ja. Vi snakket ikke om storebrors utagering da. 

Hva tok du opp at problemstillingen var da?

Anonymkode: 07b7d...f5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan kan dere ha vært tydelige når dere ikke tok det opp?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Problemet er i alle fall noe både storebror og lillebror burde få hjelp med, og det er bra du er på saken. Jeg vil tro dere vil kunne få hjelp hos BUP og jeg vil også tro at barnevernet også ville kunne tilby hjelp når de får vite om problemstillingen dersom du skulle velge å ta kontakt der. Ser du skriver over at barnefar sier at lillebror sier at det går bedre, men som du også skriver kan du jo ikke være helt sikker på at det er sant, så hadde jeg vært deg hadde jeg stått på mitt (og fått hjelp for det).

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan håndterer man det? Han eldste slår (lillebror slår også da, men det er jo ikke så hardt) broren sin rundt omkring på kroppen. Ikke ansiktet. Det har blitt sånn at lillebror er hos venner til faren kommer hjem for å ikke være alene med storebror. I tillegg nøler lillebror veldig med å si ifra til oss voksne. Da begynner han å gråte og sier det blir mye verre når han sier ifra til noen. 

Eldste har ADHD, skal ha ny vurdering av dose i neste uke da han har vokst mye. Er det ADHD eller sitter han inne med mye frustrasjon og sinne som han tar ut på sin bror?

Når skal han modnes og skjønner at vold er uakseptabelt.

På samme tid er jeg redd han blir en syndebukk da lillebror slår og plager han også, men han er 10. En på 14 vet bedre. 

Hvordan kan man gripe an dette her? Verken jeg, faren eller mine foreldre vet hvordan få bukt med dette. Kvalifiserer dette til foreldreveiledning hos barnevernet? 

Tenk om han vokser opp og blir en voldelig mann. :(

Hvorfor tenker du barnevernet og ikke BUP i første omgang? Hvis han har ADHD og skal ha medisinvurdering, så har han kanskje allerede en behandler der?

Hvis dere bor i Oslo, så hadde jeg forsøkt å kontakte Robust. Det er et lavterskeltilbud med flinke ansatte med lang erfaring på håndtering av konflikter i familier. 

Endret av frosken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...