AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 Skrevet 19. november 2025 Hva mener dere om dette: Hvis man får behandling for symptomene man har så er det ikke så viktig å ha diagnosen på papiret? Anonymkode: 66c0d...336 0 Siter
nachnoo Skrevet 19. november 2025 Skrevet 19. november 2025 Ulike sykdommer/diagnoser kan ha svært like symptomer og må ofte ha ulik behandling alt etter hvilke sykdom som gir symptomet. Eksempel: Unipolar (vanlig) depresjon og bipolar depresjon kan ofte ikke skilles kun ut fra symptomer, men behandlingen må være helt ulik. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 Skrevet 19. november 2025 nachnoo skrev (1 minutt siden): Ulike sykdommer/diagnoser kan ha svært like symptomer og må ofte ha ulik behandling alt etter hvilke sykdom som gir symptomet. Eksempel: Unipolar (vanlig) depresjon og bipolar depresjon kan ofte ikke skilles kun ut fra symptomer, men behandlingen må være helt ulik. Hvis man skal være litt mer spesifikk: Hva om symptomene er dårlig selvtillit og vanskeligheter i nære relasjoner? (Dvs. slipper ikke folk innpå meg). Anonymkode: 66c0d...336 0 Siter
nachnoo Skrevet 19. november 2025 Skrevet 19. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man skal være litt mer spesifikk: Hva om symptomene er dårlig selvtillit og vanskeligheter i nære relasjoner? (Dvs. slipper ikke folk innpå meg). Anonymkode: 66c0d...336 Er det ledd i en depresjon? Er det ledd i en angstlidelse? ADHD? Pf? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 Skrevet 19. november 2025 nachnoo skrev (2 minutter siden): Er det ledd i en depresjon? Er det ledd i en angstlidelse? ADHD? Pf? Jeg mistenker selv unnvikende personlighetsforstyrrelse, for jeg kjenner meg igjen i mye av det som står på nett om diagnosen. Men det kan jo hende jeg tar feil også, har ikke turt å ta det opp med min behandler (enda). Anonymkode: 66c0d...336 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.