Gå til innhold

Vil man kunne score lavere på iq-test under depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kjennes ut som jeg er blitt psykisk utviklingshemmet.

Anonymkode: 7cf53...2c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg scoret 76 på en IQ test under alvorlig depresjon, selv om jeg har normal intelligens til vanlig og feks scoret normalt på Forsvarets evnetest.

Anonymkode: 97031...e36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg scoret 76 på en IQ test under alvorlig depresjon, selv om jeg har normal intelligens til vanlig og feks scoret normalt på Forsvarets evnetest.

Hva tror du at du ligger på til vanlig? Skremmende.

Skrevet

Helt klart. Under depresjon gå hjernen på tomgang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tror du at du ligger på til vanlig? Skremmende.

Normal+, så kanskje 110? Scoret 6 på Forsvarets evnetest, der 5 er normalen.

AnonymBruker
Skrevet

Man scorer generelt dårligere på iq jo dårligere psykisk man er. Ikke bare ved depresjon, men ved dårligere psykisk generelt. 

Anonymkode: 0a808...0fd

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Er det vanlig at det føles som om man alltid har vært like dum?

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (9 minutter siden):

Gjelder det fleste tester man tar under utreding hos DPS osv? Var rimelig deprimert og brukte vival men fikk beskjed om at det ikke hadde noe innvirkning.

Anonymkode: 680d2...ab0

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gjelder det fleste tester man tar under utreding hos DPS osv? Var rimelig deprimert og brukte vival men fikk beskjed om at det ikke hadde noe innvirkning.

Anonymkode: 680d2...ab0

Sjokkert! - burde jeg vært. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Hva med angst? Jeg tok test med sterk angst med hjernetåke, problemer med å sette sammen setninger i hodet, finne ord, holde tråden, uvirkelighetsfølelse, overveldelse. Jeg fikk veldig varierende score, og endte med aspergerdiagnose. Jeg har alltid lurt på om det var rett å ta testen med så høyt angstnivået, og om det ville blitt bedre om jeg var bedre regulert.

Anonymkode: 70def...39b

UtakknemligDiva
Skrevet

Jeg vil tro dårligere konsentrasjon vil gi lavere score ja. Med mindre du overlater det hele til tilfeldighetene og trykker riktig, kanskje du skårer super høyt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...