Gå til innhold

Mindre rarhet.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Jeg har vært mindre rar etter jeg minsket dosen til 2 mg risperidon så da har jo rarheten noe med medisinen å gjøre? At jeg har gått sånn i flere år får meg til å undre hm, det var jo helt unødvendig. Er spent på hva psykiateren mener jeg skal gjøre videre etter to uker nå. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for kort tid til å trekke konklusjonen. 

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (16 minutter siden):

Det er for kort tid til å trekke konklusjonen. 

Ok. Men tidligere når jeg har minket har jeg blitt dårlig etter noen dager, har ikke blitt det nå. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (25 minutter siden):

Ok. Men tidligere når jeg har minket har jeg blitt dårlig etter noen dager, har ikke blitt det nå. 

Hvor lenge siden er det du reduserte dosen da?

Anonymkode: b3d71...9a5

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge siden er det du reduserte dosen da?

Det er vel to uker på onsdag, har vært obs på symptomer men de har ikke kommet. Pleier å bli dårlig fysisk og, har ikke blitt det men som sagt mindre rarhet. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Det er vel to uker på onsdag, har vært obs på symptomer men de har ikke kommet. Pleier å bli dårlig fysisk og, har ikke blitt det men som sagt mindre rarhet. 

Skjønner. De gangene jeg har ønsket redusere dose eller slutte har jeg fått høre at de fleste som får tilbakefall får tilbakefall innen et halvår til et år etter. Så du må nok bare gi det litt tid og se.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner. De gangene jeg har ønsket redusere dose eller slutte har jeg fått høre at de fleste som får tilbakefall får tilbakefall innen et halvår til et år etter. Så du må nok bare gi det litt tid og se.

Ok. Ja fikk med meg det men jeg har altså pleid å bli dårlig etter bare noen dager, ikke denne gang så får bare gi det tid ja. 

stjernestøv
Skrevet

Ble bare så glad nå som jeg er mindre rar, har jo vært veldig rar da. Lurer på hva fact sier om det. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ble bare så glad nå som jeg er mindre rar, har jo vært veldig rar da. Lurer på hva fact sier om det. 

Hva mener du med rar? 

Anonymkode: 25184...726

Skrevet
stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Det er veldig hyggelig at du føler deg bedre:-)))) 

Jeg merker at jeg håper at du ikke reduserer medisinene ytterligere nå, det vil jo være så synd om du mister denne bedringen. Håper psykiateren råder deg til å bli stående på denne dosen i alle fall noen måneder. Siden hjerterytmen også var ok da du tok EKG, minsker jo behovet ditt for å redusere akkurat nå. Det er jo ikke noe mål i seg selv å være uten medisiner, målet er å ha et best mulig liv - både mht psykisk og somatisk helse. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva mener du med rar? 

Depersonalisering og rar i hodet og kroppen. Prikking i kroppen og. 

stjernestøv
Skrevet (endret)
frosken skrev (14 minutter siden):

Det er veldig hyggelig at du føler deg bedre:-)))) 

Jeg merker at jeg håper at du ikke reduserer medisinene ytterligere nå, det vil jo være så synd om du mister denne bedringen. Håper psykiateren råder deg til å bli stående på denne dosen i alle fall noen måneder. Siden hjerterytmen også var ok da du tok EKG, minsker jo behovet ditt for å redusere akkurat nå. Det er jo ikke noe mål i seg selv å være uten medisiner, målet er å ha et best mulig liv - både mht psykisk og somatisk helse. 

Takk :) 

Ja jeg er enig i det du skriver, jeg kan stå på 2 mg jeg. Vil jo ikke bli dårlig heller hvis jeg blir det av å ta mindre, får høre hva han sier. Ja jeg tror EKG var normal fordi jeg reduserte risperidon så kanskje det går bra med 2 mg, gikk jo på 4 mg da jeg hadde det hjerte greiene. Psykiateren sa jo at man fikk mindre bivirkninger på lavere dose.

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, stjernestøv said:

Du har jo alltid klaget over rarhet uansett hvor mye medisiner du har tatt. 

Anonymkode: f8c97...3ae

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har jo alltid klaget over rarhet uansett hvor mye medisiner du har tatt. 

Ja i mange år men ikke alltid. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg opplever noe lignende "rarhet", og min blir faktisk hundre ganger bedre av AP. Bare en uke til 10 dager på AP så er nesten alt vekk. 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg opplever noe lignende "rarhet", og min blir faktisk hundre ganger bedre av AP. Bare en uke til 10 dager på AP så er nesten alt vekk. 

Hvem bruker du? De funker sikkert forskjellig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvem bruker du? De funker sikkert forskjellig? 

Zyprexa/Olanzapin har fungert veldig bra for meg. Litt bivirkninger, men den gode effekten veier opp for det.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok mystisk for jeg har det på ap og. 

Skrevet
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Ok mystisk for jeg har det på ap og. 

Jeg synes du akkurat nå ikke skal tenke så mye på rarheten, siden det er mindre av den enn på lenge:-)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Zyprexa/Olanzapin har fungert veldig bra for meg. Litt bivirkninger, men den gode effekten veier opp for det.

Har du prøvd uten etter at du begynte på de? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...