Gå til innhold

Alene på arrangement - ubehagelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på et arrangement hele dagen i dag. Det har med et barns fritidsaktivitet å gjøre, men jeg ser ikke barnet (ung tenåring) mer enn et par minutter her og der. 

Barnet har vært helt klar på at de ønsker at jeg skal være der, men samtidig ønsker hen ikke å være sammen med meg. Hadde jeg kunne levert og hentet, ved start og slutt,så hadde jeg gjort det, selv om det hadde blitt en del kjøretimer. 

Problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal ta meg til. Har nå fire av syv timer tilbakelagt og ender med å sitte ute i bilen fordi jeg ikke orker mer av støyet der inne. Et par timer var det virkelig ok  - hyggelig rett og slett- men det blir for lang tid. Jeg kan kjøpe kaffe og kake og gå rundt i en stor hall med høy musikk og masse mennesker. Bare det i seg selv er ganske anstrengende, men ok. Tilleggproblemet er at jeg føler meg utrolig dum og teit som bare går og står rundt alene. Det er mange voksne her, men gjerne hele familier eller folk som kjenner hverandre. Jeg er skilt og pleier å være den som tar disse tingene alene, imens eks passer annet søsken om det blir for lang dag for alle,etc. Men det er tungt å være hele familiesupporten alene. Besteforeldre onkler og tanter hadde aldri giddet å være med hit, faren til barnet tar gjerne på seg rollen med å bli hjemme - husker stort sett ikke at det foregår uansett, men stiller opp som "barnevakt" om man spør og det passer. 

Man burde jo klare såpass altså. Man skal jo selvfølgelig følge opp barna,og det er ikke det at jeg er totalt uinteressert. Det er bare ganske tungt og jeg føler meg rett og slett ensom på en slik måte at jeg ikke nødvendigvis har lyst til å snakke med noen heller - er sliten av alle inntrykkene uansett, men føler meg så rar og merkelig som ikke har klart å bygge opp et sosialt nettverk og tatt initiativ til å bli kjent med andre foreldre, så nå lusker man altså rundt her og prøver å få tiden til å gå. 

Her og nå problem: Hva bør jeg gjøre for å ikke virke rar, for å holde ut dette selv? Langsiktproblem: frykter at mitt barn vil bli outsider fordi det er så tydelig at moren er en 🫣 Det hadde vel vært bedre å ikke være her, så hadde ikke det vært synlig? Men barnet er altså veldig klar på at det skal jeg (ellers bryr jeg meg ikke,kom frem i går da jeg prøvde snakke litt rundt denne dagen som kom...), men lurer på om det egentlig er noe lurt for barnet. Jeg får vel holde ut, men hva er egentlig lurt? Tror barnet er såpass at hen merker at jeg er utilpass når hen ser meg, selv om jeg prøver å gi et annet inntrykk altså. 

Anonymkode: e024d...f98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt det er ubehagelig, og i alle fall i så mange timer. Er der noe sted du kan sitte inne? Og utenom det ville jeg bare fortsatt å ta pauser i bilen hvis jeg var deg.

Anonymkode: e98ab...ecc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan sitte inne, i en stor idrettshall med konstant høy musikk og omgitt av noen tusen folk. Dessverre er jeg da nokså synlig. Og noen vil tenke det er rart at noen bare sitter rett opp og ned i flere timer. Siden jeg ikke orker å gå rundt å maskere og har null interesse i både kake og kaffe nå,så blir jeg sittende i bilen. Ikke misforstå som at jeg synes synd på meg selv. Jeg tenker jeg burde kunne klart dette en smule mer suverent. Ungen er ferdig med de aktiviteter foreldre typisk er der for å se. Det var jeg jo med på,men det tok liksom 15 minutter. En ganske liten del av syv timer. Må nesten bare le av meg selv nå. For nå har jeg sittet i bilen siden kl.14. Det regner og er kaldt. Heldigvis tørt i bilen men jækla kaldt. men orker bare ikke tanken på å gå inn igjen før jeg absolutt må. Og foran meg står en Tesla midt imot som sikkert filmer meg kontant ved hver minste bevegelse. Så se folka kommer sikkert til å lure de og... er nesten så jeg tenker at jeg må gå ut av bilen. Men det regner. Får bare håpe bilen ikke tilhører foreldre av barnets venner.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kan sitte inne, i en stor idrettshall med konstant høy musikk og omgitt av noen tusen folk. Dessverre er jeg da nokså synlig. Og noen vil tenke det er rart at noen bare sitter rett opp og ned i flere timer. Siden jeg ikke orker å gå rundt å maskere og har null interesse i både kake og kaffe nå,så blir jeg sittende i bilen. Ikke misforstå som at jeg synes synd på meg selv. Jeg tenker jeg burde kunne klart dette en smule mer suverent. Ungen er ferdig med de aktiviteter foreldre typisk er der for å se. Det var jeg jo med på,men det tok liksom 15 minutter. En ganske liten del av syv timer. Må nesten bare le av meg selv nå. For nå har jeg sittet i bilen siden kl.14. Det regner og er kaldt. Heldigvis tørt i bilen men jækla kaldt. men orker bare ikke tanken på å gå inn igjen før jeg absolutt må. Og foran meg står en Tesla midt imot som sikkert filmer meg kontant ved hver minste bevegelse. Så se folka kommer sikkert til å lure de og... er nesten så jeg tenker at jeg må gå ut av bilen. Men det regner. Får bare håpe bilen ikke tilhører foreldre av barnets venner.... 

Kan du klare å snu fokuset ditt til at det er hva barnet ønsker som har betydning? Det er ingen andre som er spesielt opptatt av om du er der eller ikke, eller om du sitter alene eller gjør andre ting - men for barnet har det åpenbart betydning, og det er det som teller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker at det ikke gjør noe at du sitter i bilen til det er ferdig. Tror ikke du skal bekymre deg for å bli filmet, jeg aner ikke hvordan teslaer fungerer, men er vel ingen som sitter å ser på timesvis med film i etterkant uten grunn? Og gjør det det kommer de jo bare til å se en helt vanlig person sitte der i bilen? Ikke sikkert det er god nok kvalitet en gang til at de ser at det er deg?

Anonymkode: e98ab...ecc

Skrevet

Det er greit å ta en liten timeout og gå en tur e.l. 

Det er også greit å sitte alene og scrolle på mobilen når det varer i 7 timer. Du må ikke skravle hele tiden.

Jeg ville nok ikke bare stukket fra i timevis hvis barnet forventet at jeg var der. 

Skrevet

Men ville ikke barnet at du skulle være der da? Hvis du bare sitter i bilen kunne du jo nesten like godt vært hjemme. Det er ingen som legger merke til deg når det er så mye folk, da går man i ett med mengden.

Anonymkode: e403f...fc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan sitte inne, i en stor idrettshall med konstant høy musikk og omgitt av noen tusen folk. Dessverre er jeg da nokså synlig. Og noen vil tenke det er rart at noen bare sitter rett opp og ned i flere timer.

Hvis dette er en turnering som samler "noen tusen folk", er det lite sannsynlig at noen følger så godt med på akkurat deg. Jeg tviler på at du er alene om å være i den situasjonen, altså at man er alene og må være der mye lenger uten at barnet er i aksjon eller man har kaffe i pappkruset.

Vær glad det er noe som foregår innendørs. Velger ungen f.eks. alpinidrett, er det svært mye venting utendørs for å se hen kjøre en løype som tar mindre enn to minutter. Vinterfotballkamper utendørs i regn og vind kan også være en prøvelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Langsiktproblem: frykter at mitt barn vil bli outsider fordi det er så tydelig at moren er en 🫣

Hva er dette slags tåkeprat?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og noen vil tenke det er rart at noen bare sitter rett opp og ned i flere timer.

Hva så? Hvorfor må det være et problem?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...