Gå til innhold

Lese journal fortløpende eller ikke?

Anbefalte innlegg

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (12 minutter siden):

Alle tenker ikke som deg, er det så vanskelig å forstå?

Nei?

Videoannonse
Annonse
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Anonymos skrev (15 minutter siden):

Da er det i såfall behandlers ansvar å skrive på en måte som sikrer at din lesing i journalen ikke virker inn på behandlingen. Det er din journal, du har all rett til å lese i den. Det er en grunn til at du har muligheten.

Ja, du har nok rett i det. 

Skrevet

Hvis man ikke husker hva som ble sagt i timen, kan det være fint å lese hva man har sagt. 

Skrevet

Jeg har hatt nytte av å lese journal fortløpende. Da har jeg sett at behandler har skrevet nøkternt og objektivt i journalen og at det som er skrevet er dekkende for det timen handlet om. Det har gitt meg trygghet for at vi faktisk befinner oss «på samme planet» og at behandler ikke er helt på jordet.

For meg har det vært samsvar mellom følelsen i timen og hva jeg syntes om journalnotatene som behandleren skrev. Dårlige behandlere samsvarte med journalnotater med mye rart, mens gode behandlere samsvarte med gode journalnotater. Så jeg tar det rett og slett som et kvalitetstegn på behandler.

Ved å lese etter timen har jeg fått bekreftet at det ikke er avgjørende misforståelser, og det har ryddet unna noen antagelser/paranoid angst som jeg kanskje hadde i/etter timen.

Jeg kommer til å fortsette å lese i journalen der hvor jeg har tilgang til dette. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...