Gå til innhold

Ny sak fra USA, samme gamle vinkling...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/urix/mann-drept-av-foderal-agenter-i-minneapolis-1.17741607

I USA er det mange steder lov å bære våpen, men det er vilkår en må oppfylle, et av dem er at du kan ikke sloss mot politiet samtidig som du har pistol på deg... Det vil bli oppfattet som en farlig situasjon åpenbart. Jeg forstår ikke hvorfor nordmenn ikke forstår dette?

Uansett hva er det alltid politiets feil, mener nordmenn virkelig dette, eller er det bare mediene ?

Hva mener dere om denne saken ?

Anonymkode: 4918b...a73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså det gjentakende her er at en provoserer frem ting som kan se ut som "feil" gjennom å plassere politi i umulige situasjoner ved å oppføre seg forkastelig, også bruker en "feilene" som bevis på et eller annet, for så å ha grunn for å starte "revolusjonen" eller hva som er planen. 

Folket valgte demokratisk at ulovlige innvandrere skulle kastes ut, demokratiet må sikres mot slikt som det her.

Skrevet

Alt jeg kan si er at jeg har avbestilt vinterferien til USA. Nå skal jeg til Canada i stedet :) 

Anonymkode: 3fda7...fb0

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Du har rett til at flåkjeften, leppa fra Manhattan vant valget og at det dro stemmer på å kaste ut ulovlige innvandrere. Nå er det satt i verks og det går ikke så bra fordi folk protesterer. Så hva mener du ts at man kan trekke ut av dette? At usa er ett splittet land javel. Det er som det er.  Ikke noe jeg eller andre sofaanarkister må ta stilling til. Leppa fra Manhattan har jeg ikke sansen for, men jeg skjønner han vant valget. Den giftige våpen og politikulturen der er jo helt på trynet.

Skrevet
1 minute ago, Worriesome Plenty 2 said:

Nå er det satt i verks og det går ikke så bra fordi folk protesterer.

Demokrati kan ikke være sinte mobber i gatene bestemmer lovene. Det ville du aldri godtatt i andre tilfeller...

Men alltid når det er venstresiden så skal alt ses på som greit, uansett hva

Høyresiden protesterer mot noe demokratisk vedtatt = undergraving av demokratiet, verdens undergang

Vesntresiden protesterer mot noe demokratisk vedtatt = wooow så bra folk står opp for rettferdighet

Jeg er bare lei av denne vinklingen non stop. Det er selvsagt synd på dama som kjørte på ice, og denne fyren, i begge tilfellene kunne de i en perfekt verden med perfekt politi med perfekt informasjon levd i dag, men politi er bare mennesker og det er grenser for hva vi skal utsette dem for av farlige situasjoner og forvente at ingenting går galt

Den eneste løsningen for å unngå slike situasjoner, er å respektere demokratiet, og skal en demonstrerer må en følge lover og regler og unngå at folk oppfatter det som en farlig situasjon

Skrevet
12 minutes ago, AnonymBruker said:

Alt jeg kan si er at jeg har avbestilt vinterferien til USA. Nå skal jeg til Canada i stedet :) 

Du kan jo reise til , republikanske byer, en finner seg ikke i slikt tull slike steder som regel. Men, ditt valg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan jo reise til , republikanske byer, en finner seg ikke i slikt tull slike steder som regel. Men, ditt valg.

Ikke for alt i verden om jeg setter mine ben i det landet så lenge trump er president der. 

Skrevet

images?q=tbn:ANd9GcQ2W4mdz6CfBoj4yFAJAfr

Demonstranter, må følge visse regler. Det er alt jeg sier. Ikke kjør bil på folk, ikke gå med pistol på deg mens du sloss mot poltitiet, ikke sett fyr på byer...

Jeg føler ikke jeg ber om mye, jeg ber bare om at en følger visse minimumskrav, når en demonstrerer. Og, en må forvente lange fengselsstraffer dersom en forhindrer demokratiske lovlige prosesser. Sånn må det være, ellers blir det vill vest, på nytt

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

images?q=tbn:ANd9GcQ2W4mdz6CfBoj4yFAJAfr

Demonstranter, må følge visse regler. Det er alt jeg sier. Ikke kjør bil på folk, ikke gå med pistol på deg mens du sloss mot poltitiet, ikke sett fyr på byer...

Jeg føler ikke jeg ber om mye, jeg ber bare om at en følger visse minimumskrav, når en demonstrerer. Og, en må forvente lange fengselsstraffer dersom en forhindrer demokratiske lovlige prosesser. Sånn må det være, ellers blir det vill vest, på nytt

Hvordan kan man "kjøre på folk" når dekkene svingte vekk fra den som drepte henne? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan kan man "kjøre på folk" når dekkene svingte vekk fra den som drepte henne? 

Vel du får forklare meg hvordan en får indre blødninger fra avstand, er det noe alien teknologi eller hva?

Forøvrig spiller det ingen rolle, selv om du bare truer med å kjøre på noen er det nok. Du kan ikke ha et samfunn hvor folk fremstår som at de skal kjøre på politiet, selv om de såvidt bommer. Det er fullstendig uakseptabelt å oppføre seg slikt i et samfunn. Og det eneste vi kan gjøre er å si det tydelig, i mediene, så alle forstår. Ikke send sympatien i retning av folk som holder på slik, den empatien blir bare brukt til mer slikt i fremtiden. du promoterer adferd som er komplett uakseptabel om du gjør det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel du får forklare meg hvordan en får indre blødninger fra avstand, er det noe alien teknologi eller hva?

Forøvrig spiller det ingen rolle, selv om du bare truer med å kjøre på noen er det nok. Du kan ikke ha et samfunn hvor folk fremstår som at de skal kjøre på politiet, selv om de såvidt bommer. Det er fullstendig uakseptabelt å oppføre seg slikt i et samfunn. Og det eneste vi kan gjøre er å si det tydelig, i mediene, så alle forstår. Ikke send sympatien i retning av folk som holder på slik, den empatien blir bare brukt til mer slikt i fremtiden. du promoterer adferd som er komplett uakseptabel om du gjør det.

Dama ble drept av 3 skudd når hun forsøkte å kjøre bort. Hun er drept. Alle har sett videoene fra alle mulige vinkler.

Det er totalt galskap det som foregår i USA, derav alle demonstrasjonene som foregår blant annet denne helgen. Dette er repetisjon av andre verdenskrig. Folk er slitne og lei. Det er ikke republikanere mot demokrater og motsatt. Dette handler om maktsyke narsisister som går over lik for å få det de vil ha. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og ICE agenten gikk fra stedet, gikk - altså kunne gå. Og ble utskrevet samme dag.

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Dama ble drept av 3 skudd når hun forsøkte å kjøre bort. Hun er drept. Alle har sett videoene fra alle mulige vinkler.

Det er totalt galskap det som foregår i USA, derav alle demonstrasjonene som foregår blant annet denne helgen. Dette er repetisjon av andre verdenskrig. Folk er slitne og lei. Det er ikke republikanere mot demokrater og motsatt. Dette handler om maktsyke narsisister som går over lik for å få det de vil ha. 

https://youtu.be/Cem-fZtdUTw?t=74

se videoen fra 1.15 og noen sekunder frem.

Det er ingen diskusjon.

Det er ingen tvil.

kopen hans er halvveis foran bilen, halves til siden, når treffet inntreffer, bilen treffer halvdelen av kroppen som er foran bilen og kroppen roteres av bilen mens han fyrer av, dette treffet av bilen mot kroppen hans leder til indre blødninger, riktig nok av ikke farlig art men at han ikke ble truffet er bare tull

Ja noen andre vilkler er mer misvisende og forstår at folk kan la seg lure av det, men fakta er fakta.

DU KAN IKKE HOLDE PÅ SLIK

DU KAN IKKE KJØRE PÅ POLITI

Jeg blir så oppgitt over nordmenn (og folk på venstresiden i USA), dere er en annen menneskeart tror jeg. 🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://youtu.be/Cem-fZtdUTw?t=74

se videoen fra 1.15 og noen sekunder frem.

Det er ingen diskusjon.

Det er ingen tvil.

kopen hans er halvveis foran bilen, halves til siden, når treffet inntreffer, bilen treffer halvdelen av kroppen som er foran bilen og kroppen roteres av bilen mens han fyrer av, dette treffet av bilen mot kroppen hans leder til indre blødninger, riktig nok av ikke farlig art men at han ikke ble truffet er bare tull

Ja noen andre vilkler er mer misvisende og forstår at folk kan la seg lure av det, men fakta er fakta.

DU KAN IKKE HOLDE PÅ SLIK

DU KAN IKKE KJØRE PÅ POLITI

Jeg blir så oppgitt over nordmenn (og folk på venstresiden i USA), dere er en annen menneskeart tror jeg. 🙄

Kirsti Noem rapporterte at mannen ble skrevet ut samme dag. Ingen fare med andre ord. Fakta er fakta.

Alle taper når dette gjøres til en demokrat vs maga sak. Det er ikke det lenger. Det er langt mer alvorlig enn det.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kirsti Noem rapporterte at mannen ble skrevet ut samme dag. Ingen fare med andre ord. Fakta er fakta.

Ja det er korrekt, men det er irrelevant. Det er ikke akseptabelt å kjøre bil på den måten, og det er ikke eneste faren setter noe tøy seg fast f.eks blir du dratt med, fyren ble selv dratt etter en bil tidligere så han vet hvor farlig dette kan være

Det er godt mulig dama bare var dum og ikke visste om farene hun utsatte andre for, evt også en dårlig sjåfør, men det endrer ingenting. Den saken er så klar at det aldri vil bli noen straff

Den nye saken derimot kan fremstå som misforståelse, og da er det mulig det blir en straff for politimannen avhengig av hva han visste og hva han reagerte på der og da ( lett for oss å være etterpåkloke vi har annen info enn han potensielt hadde). Uansett bør konklusjonen være den samme, at protestanter ikke bør holde på slik og fremprovosere potensielle tabber, det er ikke greit.

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Alle taper når dette gjøres til en demokrat vs maga sak. Det er ikke det lenger. Det er langt mer alvorlig enn det.

Ja alle taper, en må respektere demokratiet. Problemet er NRK er uenig med deg, de heier på "woke" siden, og promoterer dermed mer problemer. Nå er NRK irrelevant men de er bare kopi av CNN etc så bruker dem som symbol :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...