Gå til innhold

Farmen tvekamp (spoiler om du ikke har sett det)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
cilie skrev (24 minutter siden):

Enig i at det er lett å reagere på at den grenen ble valgt. Hvordan hadde det blitt om det var motsatt og Stinius hadde valgt kunnskap? 

Ser ikke at det er likestilt. Dette blir fysisk. 

Anonymkode: b4911...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grendel skrev (4 timer siden):

Enig. Jeg synes ofte folk blir litt for sinte. Det er et spill. Stinius valgte å ta denne risikoen. 

Jeg tror helt ærlig at i hans sted ville jeg tatt det med et smil. Jeg ville tatt det litt på min egen kappe at jeg gamblet og tapte. 

Jeg tror grunnen til at en del reagerer negativt - og på en helt annen måte enn når noen taper i kunnskap - er at Sondre i kampen påførte Stinius betydelig fysisk smerte. Ingen andre av kamptypene medfører vel at den ene deltakeren herjer med den andre så fysisk. Tror også dette forklarer Stinius sin umiddelbare reaksjon - jeg tror han var rystet både fysisk og emosjonelt. Regner med at han legger det bak seg kjapt. 

Jeg har ikke fulgt så nøye med på Farmen fra år til år, men husker en del andre sammenhenger hvor andrekjemper har vært opptatt av å velge grener som har gitt begge en reell mulighet til å vinne fordi de har ansett det som fair play. 

Jeg tenker ikke at Sondre gjorde noe galt objektivt sett - han fulgte jo bare reglene for konkurransen - men jeg ble ikke spesielt imponert over ham i går. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...