AnonymBruker Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Forelder på sykehjem? Personen er pleiepasient, og er ikke ute av sengen. Språket er dårlig, men Hn er klar over besøk. Jeg har pleid å besøke ca 2 ganger i uken. Det er en times reisevei med offentlig transport og gåing hver vei. Ett annet søsken besøker kjempesjeldent, mens en besøker en gang ca hver 10de dag i gjennomsnitt. Jeg hadde egentlig tenkt å besøke i morgen, men det er meldt 14 minus. Så hvis jeg venter til torsdag som er den andre muligheten så vil det være en uke siden siste besøk til Hn. Det har gått litt lenger i mellom i det siste grunnet div ting. Anonymkode: 30320...8ae 1 Siter
stjernestøv Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forelder på sykehjem? Personen er pleiepasient, og er ikke ute av sengen. Språket er dårlig, men Hn er klar over besøk. Jeg har pleid å besøke ca 2 ganger i uken. Det er en times reisevei med offentlig transport og gåing hver vei. Ett annet søsken besøker kjempesjeldent, mens en besøker en gang ca hver 10de dag i gjennomsnitt. Jeg hadde egentlig tenkt å besøke i morgen, men det er meldt 14 minus. Så hvis jeg venter til torsdag som er den andre muligheten så vil det være en uke siden siste besøk til Hn. Det har gått litt lenger i mellom i det siste grunnet div ting. Anonymkode: 30320...8ae Her pleier vi å bytte på det så de får besøk annenhver dag, det er ikke mye prat i dem men de liker å ha besøk. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Med så lang reisevei hadde jeg tenkt en gang i uken er nok. Anonymkode: d5d97...4fd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Forelder på sykehjem? Personen er pleiepasient, og er ikke ute av sengen. Språket er dårlig, men Hn er klar over besøk. Jeg har pleid å besøke ca 2 ganger i uken. Det er en times reisevei med offentlig transport og gåing hver vei. Ett annet søsken besøker kjempesjeldent, mens en besøker en gang ca hver 10de dag i gjennomsnitt. Jeg hadde egentlig tenkt å besøke i morgen, men det er meldt 14 minus. Så hvis jeg venter til torsdag som er den andre muligheten så vil det være en uke siden siste besøk til Hn. Det har gått litt lenger i mellom i det siste grunnet div ting. Anonymkode: 30320...8ae Jeg synes relasjonen er ganske relevant. Er forholdet godt hadde jeg gått ofte. Er den svak/ liten, er dte noe helt annet. Jeg besøker mine 2 ganger i uken. Anonymkode: 4b034...5cf 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Relasjonen er veldig nær. Jeg dro dit i dag da det var mindre kalt enn det som stod på Yr igår. Så nå kan jeg ha god samvittighet. Hn var i form også. Klarere enn mange ganger. Så glad jeg dro. Anonymkode: 30320...8ae 5 Siter
Kayia Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Relasjonen er veldig nær. Jeg dro dit i dag da det var mindre kalt enn det som stod på Yr igår. Så nå kan jeg ha god samvittighet. Hn var i form også. Klarere enn mange ganger. Så glad jeg dro. Anonymkode: 30320...8ae Det er ikke så lett å bo langt unna pleietrengende foreldre, det har jeg selv erfaring med. Selv bor jeg to timer kjøring hver vei fra min mor, og av den grunn det er kun når hun er skikkelig syk eller har vært på sykehus/ rehabilitering jeg er innover flere ganger i uken. Hun er 90+, bor hjemme, og er helt klar i hodet, så sånn sett blir det litt annerledes enn hos deg, i og med at vi kan erstatte besøk med telefonsamtaler. Ettersom hun er både blid og positiv kan en prat vare like lenge som et besøk, selv om det ikke er en fullgod erstatning selvfølgelig. Til gjengjeld snakkes vi daglig da, gjerne flere ganger om dagen også. Så får vi bare leve med at det kan gå to/tre uker mellom overnattingsbesøk. Jeg syns du skal ha veldig god samvittighet, og kjenne at du gjør en solid innsats når du kjører én time hver vei flere ganger i uken. Skulle du hoppe over en dag er det ingen som kan si noe på det, og da heller ikke du selv 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2026 den 16.51): Forelder på sykehjem? Personen er pleiepasient, og er ikke ute av sengen. Språket er dårlig, men Hn er klar over besøk. Jeg har pleid å besøke ca 2 ganger i uken. Det er en times reisevei med offentlig transport og gåing hver vei. Ett annet søsken besøker kjempesjeldent, mens en besøker en gang ca hver 10de dag i gjennomsnitt. Jeg hadde egentlig tenkt å besøke i morgen, men det er meldt 14 minus. Så hvis jeg venter til torsdag som er den andre muligheten så vil det være en uke siden siste besøk til Hn. Det har gått litt lenger i mellom i det siste grunnet div ting. Anonymkode: 30320...8ae Går det an å spørre om hvorfor din mor/far ikke er ute av sengen, om ikke annet i rullestol? Anonymkode: 86488...fbe 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Mor/far forstår nok dette kan bli vanskelig for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Går det an å spørre om hvorfor din mor/far ikke er ute av sengen, om ikke annet i rullestol? Anonymkode: 86488...fbe Hn vil ikke. Får vondt. Anonymkode: 30320...8ae 0 Siter
Nestegang Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar To ganger i uken med en times reisevei hver vei er mye. Du gjør langt mer enn de fleste. Dårlig samvittighet er visst standard når man har foreldre på sykehjem, uansett hvor ofte man besøker. Men det høres ut som du har en god balanse. Og fint at du dro og at besøket ble bra. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Takk for alle svar 😃 Anonymkode: 30320...8ae 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.