Gå til innhold

Hvis demokratiet bestemte noe du var sterkt uenig i, hva ville du gjort?

Hvis demokratiet bestemte noe du var sterkt uenig i, hva ville du gjort?  

6 stemmer

1. 1. Hvis demokratiet bestemte noe du var sterkt uenig i, hva ville du gjort?

• Ingenting, demokratiet bestemmer
      0
    • Fredelige lovlige protester, ingen blokkering av politiet eller andre
      3
    • Sivil ulydighet, blokkere veier så deportasjonsbiler ikke kommer frem etc
      1
    • Brenn ned byen hvis jeg ikke får viljen min!!!
      0
    • Usikker/annet (skriv i tråden)
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F.eks tenk om demokratiet sa at alle ukrainere må dra tilbake til ukraina, men det var noe du var helt imot. Hva ville du gjort da?

Folk liker å snakke om at demokratiet er det viktigste, og trump er ille fordi han undergraver demokratiet, samtidig ser man mye støtte for folk som hindrer statlige ansatte for å utføre sin jobb på vegne av folket, fordi en er uenige i hva demokratiet har vedtatt av lover og regler.

La oss høre!

Anonymkode: 8a572...9dc

Videoannonse
Annonse
Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det er venstresiden og de liberale sin rett til å drive sivil ulydighet for de vet bedre en de blåbrune. Så liberale kan blåse i valgresultatet, men ikke de blåbrune.

😝

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, Worriesome Plenty 2 said:

Det er venstresiden og de liberale sin rett til å drive sivil ulydighet for de vet bedre en de blåbrune. Så liberale kan blåse i valgresultatet, men ikke de blåbrune.

Kan virke litt slik, får se hva andre sier. Men at demokratiet bare skal gå en vei høres ut som litt urettferdig/udemokratisk for meg 🙄

aif3ma.jpg

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan virke litt slik, får se hva andre sier. Men at demokratiet bare skal gå en vei høres ut som litt urettferdig/udemokratisk for meg 🙄

aif3ma.jpg

Om det er slik det skal være, det vet jeg ikke. Men det er sånn det er. Lite å få gjort noe med. Media er også ute av vilje til å dekke denne ståa. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men at demokratiet bare skal gå en vei høres ut som litt urettferdig/udemokratisk for meg 🙄

Det sier mest om deg og din kunnskap om hva et demokrati er. Du kan dra tilbake til det mørke hullet ditt og bli værende der hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med. Vi gjennomskuer trollingen din.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

F.eks tenk om demokratiet sa at alle ukrainere må dra tilbake til ukraina, men det var noe du var helt imot. Hva ville du gjort da?

Folk liker å snakke om at demokratiet er det viktigste, og trump er ille fordi han undergraver demokratiet, samtidig ser man mye støtte for folk som hindrer statlige ansatte for å utføre sin jobb på vegne av folket, fordi en er uenige i hva demokratiet har vedtatt av lover og regler.

La oss høre!

For å svare på overskriften din og ikke eksemplet i teksten - jeg er støtt og stadig uenig i det demokratiet mener, om du med "demokratiet" mener sittende politisk styre. Jeg klikket ditt siste alternativ, men da ikke pga alternativet "vet ikke", men pga alternativet "annet". Når jeg er uenig i noe har jeg argumentert for det jeg selv mener, deltatt i (fredelige) demonstrasjoner, stemt mot partier som mener det jeg er uenig i, signert på protestlister, stilt på folkemøter, skrevet innlegg etc for å ytre meg. Det er det som er så fint med Norge, og det er dette som er under dramatisk trussel i USA nå. Ville jeg turt å stå opp for det jeg mener i USA nå? Det er jeg sannelig ikke like sikker på, og det er det som er så himla skummelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...