Gå til innhold

Syns dere dette var egoistisk av min ex mann eller fair?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av bæretråden. 

Når jeg og mannen gikk fra hverandre 4 år siden, så måtte vi selge huset og selge ting og møbler, det som ikke ble solgt gikk til gjenbruk eller ble kastet stortsett. Kasting gjorde vi sammen, men å selge/gi bort var alene mitt ansvar. 

Han sa at han ville ikke ha noenting, ikke noe kjøkken utstyr ingenting. Så alt var plutselig mitt problem. Etter å ha blitt kvitt mye var det fortsatt en del igjen. 

Vi bestemte å leie en ikea bil og hjelpe hverandre å flytte. Men jeg satt jo igjen med mye mer ting fordi han ville ikke ha noe, ikke fat eller gafler og kniver, heller ikke bøkene som i utgangspunktet var hans. Han sa at han er minimalist, og aldri ønsket så mange ting i utgangspunktet. 

Jeg flyttet opp til 3dje etasje uten heis og han hadde heis der han flyttet til. Jeg hjalp han med alt alle hans ting, men han nektet å hjelpe meg etter andre eller tredje lass. Kjørte bilen og så bare satt det og koste seg med å se på meg streve. 

Og så jeg, som er svak fysisk og har artrose måtte opp med alt selv da. Etter flyttingen hadde jeg så vondt at jeg måtte til kiropraktor med ryggen, gikk så dårlig at en kompis av meg trodde jeg kanskje hadde MS. Hadde store problemer med å gå opp og ned trapper i flere måneder. Det tok kjempe lang tid før jeg ble bedre fra denne ene flyttingen. 

Er det egoistisk eller bare sånn det er når man velger å ha så mange ting?

Hadde du hjulpet din ex i sånn situasjon?

Anonymkode: da6ba...fbc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...