Gå til innhold

Syns dere dette var egoistisk av min ex mann eller fair?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av bæretråden. 

Når jeg og mannen gikk fra hverandre 4 år siden, så måtte vi selge huset og selge ting og møbler, det som ikke ble solgt gikk til gjenbruk eller ble kastet stortsett. Kasting gjorde vi sammen, men å selge/gi bort var alene mitt ansvar. 

Han sa at han ville ikke ha noenting, ikke noe kjøkken utstyr ingenting. Så alt var plutselig mitt problem. Etter å ha blitt kvitt mye var det fortsatt en del igjen. 

Vi bestemte å leie en ikea bil og hjelpe hverandre å flytte. Men jeg satt jo igjen med mye mer ting fordi han ville ikke ha noe, ikke fat eller gafler og kniver, heller ikke bøkene som i utgangspunktet var hans. Han sa at han er minimalist, og aldri ønsket så mange ting i utgangspunktet. 

Jeg flyttet opp til 3dje etasje uten heis og han hadde heis der han flyttet til. Jeg hjalp han med alt alle hans ting, men han nektet å hjelpe meg etter andre eller tredje lass. Kjørte bilen og så bare satt det og koste seg med å se på meg streve. 

Og så jeg, som er svak fysisk og har artrose måtte opp med alt selv da. Etter flyttingen hadde jeg så vondt at jeg måtte til kiropraktor med ryggen, gikk så dårlig at en kompis av meg trodde jeg kanskje hadde MS. Hadde store problemer med å gå opp og ned trapper i flere måneder. Det tok kjempe lang tid før jeg ble bedre fra denne ene flyttingen. 

Er det egoistisk eller bare sånn det er når man velger å ha så mange ting?

Hadde du hjulpet din ex i sånn situasjon?

Anonymkode: da6ba...fbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Inspirert av bæretråden. 

Når jeg og mannen gikk fra hverandre 4 år siden, så måtte vi selge huset og selge ting og møbler, det som ikke ble solgt gikk til gjenbruk eller ble kastet stortsett. Kasting gjorde vi sammen, men å selge/gi bort var alene mitt ansvar. 

Han sa at han ville ikke ha noenting, ikke noe kjøkken utstyr ingenting. Så alt var plutselig mitt problem. Etter å ha blitt kvitt mye var det fortsatt en del igjen. 

Vi bestemte å leie en ikea bil og hjelpe hverandre å flytte. Men jeg satt jo igjen med mye mer ting fordi han ville ikke ha noe, ikke fat eller gafler og kniver, heller ikke bøkene som i utgangspunktet var hans. Han sa at han er minimalist, og aldri ønsket så mange ting i utgangspunktet. 

Jeg flyttet opp til 3dje etasje uten heis og han hadde heis der han flyttet til. Jeg hjalp han med alt alle hans ting, men han nektet å hjelpe meg etter andre eller tredje lass. Kjørte bilen og så bare satt det og koste seg med å se på meg streve. 

Og så jeg, som er svak fysisk og har artrose måtte opp med alt selv da. Etter flyttingen hadde jeg så vondt at jeg måtte til kiropraktor med ryggen, gikk så dårlig at en kompis av meg trodde jeg kanskje hadde MS. Hadde store problemer med å gå opp og ned trapper i flere måneder. Det tok kjempe lang tid før jeg ble bedre fra denne ene flyttingen. 

At han satt og så på deg er helt sprøtt.  Jeg har vært skilt i 25 år, og min ex hjalp meg å flytte for 13 år siden.  Når flyttelasset i april kommer til Oslo vil han hjelpe.

Jeg hjalp ikke han da han flyttet for 20 år siden med sin nåværende kone.  Det var sikkert mange nok rundt ham og han trengte ikke middelaldrende exkone:)

Ingen mannfolk sitter og ser på kvinner bære hvis alt er normalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Inspirert av bæretråden. 

Selvsagt. Nå var det jeg som flyttet ut fra eksen og ja, han hjalp meg mye. 

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Selvsagt. Nå var det jeg som flyttet ut fra eksen og ja, han hjalp meg mye. 

Ja det var det. Jeg spør bare fordi jeg har kun kjent egoistiske menn og av og til lurer jeg på om det er jeg som misforstår situasjonen, fordi jeg er så vant til å bli manipulert så tviler på meg selv. 

Var ikke bare at han så på, men så ut til å kose seg med å se på meg streve. 

Jeg prøvde hele tiden å holde atmosfæren bra og hyggelig. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Ja det er egoistisk, men brudd for ikke frem det beste i folk. Kanskje han hadde litt gruff mot deg og tok det ut på en passiv aggressiv måte?

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (20 minutter siden):

Ja det er egoistisk, men brudd for ikke frem det beste i folk. Kanskje han hadde litt gruff mot deg og tok det ut på en passiv aggressiv måte?

Mulig, men jeg syns sånt er bare teit og barnslig. Se der på dama som oppdro og tok vare på han og ungene hans i alle år ha det vondt så det svir. 

Faktisk minner bildet du bruker meg om han også, så dere ligner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja det var det. Jeg spør bare fordi jeg har kun kjent egoistiske menn og av og til lurer jeg på om det er jeg som misforstår situasjonen, fordi jeg er så vant til å bli manipulert så tviler på meg selv. 

Var ikke bare at han så på, men så ut til å kose seg med å se på meg streve. 

Jeg prøvde hele tiden å holde atmosfæren bra og hyggelig. 

Det beste er at man ikke senker seg selv ned på et så lavmål nivå, man skal jo kunne se seg selv i speilet etterpå. :) Jeg hadde to barn med eksen min og det var viktig for ham at både ungene og jeg hadde det bra etterpå. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig, men jeg syns sånt er bare teit og barnslig. Se der på dama som oppdro og tok vare på han og ungene hans i alle år ha det vondt så det svir. 

Hva mener du med det?

Skrevet

Når man først har blitt enige om å leie bil sammen og «hjelpe hverandre å flytte» er det teit, barnslig, egoistisk å bare bli sittende i bilen mens den andre bærer. 

Selv syntes jeg det var befriende at flyttingen var noe jeg ordnet opp i selv, med hjelp av mine egne folk. 

emilie321
Skrevet
morsan skrev (3 timer siden):

Når man først har blitt enige om å leie bil sammen og «hjelpe hverandre å flytte» er det teit, barnslig, egoistisk å bare bli sittende i bilen mens den andre bærer. 

Selv syntes jeg det var befriende at flyttingen var noe jeg ordnet opp i selv, med hjelp av mine egne folk. 

Enig!

Min eks løftet ikke en finger mer enn nødvendig, dvs han tok sine ting og jeg måtte ordne med alt som sto igjen (alt som skulle kastes, utvask, salg og mine ting)  

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (8 timer siden):

Hva mener du med det?

An bingsa  på det ble litt auto korrektur og skrivefeil. 

Mente at hans "profil bilde" minner meg om min ex. Altså exen min mar søt og kjekk han(utseendemessig), men på en eller annen måte ligner på worrysome sin profilbilde. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

😅

Han exen din var ikke noe å se på skjønner jeg. Jeg tviler på om avataren til@Worriesome Plenty 2 er et foto, så det er litt urettferdig å påstå at de to ligner.

Det er nok noen følelser og gruff som ligger bak, men en voksen person kan ikke tillate seg å være så barnslig som eksen din. Man kan ikke sitte i bilen og se på at noen andre bærer ting. Uansett.

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så din exmann ligner på et tegnet romvesen? Tviler…

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (1 time siden):

😅

Han exen din var ikke noe å se på skjønner jeg. Jeg tviler på om avataren til@Worriesome Plenty 2 er et foto, så det er litt urettferdig å påstå at de to ligner.

Det er nok noen følelser og gruff som ligger bak, men en voksen person kan ikke tillate seg å være så barnslig som eksen din. Man kan ikke sitte i bilen og se på at noen andre bærer ting. Uansett.

😆 jeg vet det, men på grunn av at bildet minner meg om han, så blir worrysome ~ min ex i mitt hode via assosiasjon. Men exen min var veldig pen til tross for at han så litt ut som et romvesen på en måte. Han har allerede ny fast dame.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...