Gå til innhold

Epstein-dokumentene: Jagland planla reise til Epstein-øya med familien i elleve dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.dagbladet.no/nyheter/jagland-og-familien-planla-ferie-pa-epstein-oya/84169922

Nylig frigitte Epstein-dokumenter viser Norges tidligere statsminister planla å reise til den private øya til Jeffrey Epstein.

Tidligere har en kalt spørsmålene om sitt forhold til Jeffrey Epstein for «absurde» og at han hadde minimal kontakt med Epstein.

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/6qkKQr/epstein-saken-naa-maa-jagland-legge-alle-kortene-paa-bordet

Anonymkode: 5356f...4ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Troverdigheten til Jagland blir mindre og mindre for hver gang det publiseres Epstein-dokumenter...

Anonymkode: 2ffa1...523

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Troverdigheten til Jagland blir mindre og mindre for hver gang det publiseres Epstein-dokumenter...

Anonymkode: 2ffa1...523

Mette Marits også...

Anonymkode: f8d50...bda

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jagland ba Epstein om økonomisk hjelp til boligkjøp

Nye dokumenter fra Epstein-etterforskningen viser at Thorbjørn Jagland ba Epstein om økonomisk hjelp til et boligkjøp i Oslo.

Ja her kommer det frem, fy faen for en gjeng. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, stjernestøv said:

Ja her kommer det frem, fy faen for en gjeng. 

Her dukker det opp mye.

Barna til det norske diplomatparet Terje Rød-Larsen og Mona Juul skulle få 5 millioner dollar hver i et testamente Jeffrey Epstein signerte to dager før han døde.

https://www.nrk.no/nyheter/norske-diplomatbarn-skulle-fa-10-millioner-dollar-i-epstein-testamente-1.17750486

betaling for utførte tjenester?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her dukker det opp mye.

Barna til det norske diplomatparet Terje Rød-Larsen og Mona Juul skulle få 5 millioner dollar hver i et testamente Jeffrey Epstein signerte to dager før han døde.

https://www.nrk.no/nyheter/norske-diplomatbarn-skulle-fa-10-millioner-dollar-i-epstein-testamente-1.17750486

betaling for utførte tjenester?

Herregud, ja det er nok veldig godt mulig. Blir ikke sjokkert en gang...

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

Epstein hadde altså ett nettverk av mange rike personer og politikere og andre høye ledere. Burde ikke en AP politiker holde seg for god for den slags omgang? Selv før Epstein ble kjent som sexualforbryter?
Dette er jo elitisme som undergraver demokratiet. Og hvordan kan en mann som har tjent rundt millionen i året om ikke mer, trenge ta opp lån for å kjøpe leilighet? AP har så visst jeg vet ingen partiskatt. Er han helt tullerusk med penger?

Tenk at han var ledende i å ville gi Obama fredsprisen uten noen logisk grunn??

Endret av Worriesome Plenty 2
slabbedask
Skrevet (endret)
11 minutes ago, Worriesome Plenty 2 said:

Epstein hadde altså ett nettverk av mange rike personer og politikere og andre høye ledere. Burde ikke en AP politiker holde seg for god for den slags omgang? Selv før Epstein ble kjent som sexualforbryter?
Dette er jo elitisme som undergraver demokratiet. Og hvordan kan en mann som har tjent rundt millionen i året om ikke mer, trenge ta opp lån for å kjøpe leilighet? AP har så visst jeg vet ingen partiskatt. Er han helt tullerusk med penger?

Ikke nok med det. Men mens han var generalsekretær i Europarådet (2009-2018) betale han ikke skatt av millionlønnen. Jagland mottok en høy lønn og ytelser, inkludert tjenestebolig i Strasbourg, som var unntatt beskatning. Eliten vet å sko seg.

Endret av slabbedask
Skrevet

Dette synes jeg var et veldig interessant perspektiv. I alle fall en liten a-ha følelse for meg.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/0p41Xg/hva-kan-epsteins-e-poster-fortelle-oss-om-makt-og-paavirkning-og-hvorfor-er-det-saa-utrolig-effektivt

Jeg vet ikke om artikkelen er åpen, men med mine ord:

"Valutaen" i nettverket til Epstein var relasjoner og kunnskap. Jagland ble omtalt som "han som deler ut Nobelprisen. Det var hans verdi. 

Mange synes det var både nyttig og berusende å komme helt på innsiden med de mektigste menneskene i verden. Vite hvordan de tenker og ting som mediene ikke vet. Påvirke på en måte som er umulig ellers.

Metoden til Epstein var å smigre og speile folk. Han var plutselig veldig glad i norsk jazz når han snakket med MM😅 Han satt folk i stor takknemlighetsgjeld sånn at det ble psykologisk veldig vanskelig å si nei når han spurte om en tjeneste til gjengjeld.

Dette ville vært et stort problem helt uavhengig av sex-skandalene.

Skrevet
Grendel skrev (16 timer siden):

Dette synes jeg var et veldig interessant perspektiv. I alle fall en liten a-ha følelse for meg.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/0p41Xg/hva-kan-epsteins-e-poster-fortelle-oss-om-makt-og-paavirkning-og-hvorfor-er-det-saa-utrolig-effektivt

Jeg vet ikke om artikkelen er åpen, men med mine ord:

"Valutaen" i nettverket til Epstein var relasjoner og kunnskap. Jagland ble omtalt som "han som deler ut Nobelprisen. Det var hans verdi. 

Mange synes det var både nyttig og berusende å komme helt på innsiden med de mektigste menneskene i verden. Vite hvordan de tenker og ting som mediene ikke vet. Påvirke på en måte som er umulig ellers.

Metoden til Epstein var å smigre og speile folk. Han var plutselig veldig glad i norsk jazz når han snakket med MM😅 Han satt folk i stor takknemlighetsgjeld sånn at det ble psykologisk veldig vanskelig å si nei når han spurte om en tjeneste til gjengjeld.

Dette ville vært et stort problem helt uavhengig av sex-skandalene.

Veldig interessant. Både om manipulasjon, «valuta» og også språk, at de er så travle og viktige at de ikke kan bry seg selv med å skrive fullstendige setninger og foreta tegnsetting. 

Angående dette med følelsen av å stå i takknemlighetsgjeld: Jeg har hørt at studier viser at det ofte skal veldig lite til for å gjøre mottakeren mer vennlig innstilt. Bare det at restauranten kommer med en liten sjokoladebit sammen med regningen, eller at rombetjeningen på hotell legger en drops på senga di kan gjøre at du blir mer positivt innstilt til etablissementet/servicen. Dette øker sannsynligheten for at du fx tipser (mer), lettere legger igjen positiv omtale på nett, eller generelt sett oppfører deg penere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...