Gå til innhold

Bp2- ikke hatt hypomani på 5 år ; blir sjangsen for å utvikle ny episode mindre for hvert år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke blitt frisk fra langvarig depresjon etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært medisinert med Litium hele tiden? Da er det vel derfor du ikke har blitt hypoman? 

Skrevet
munchin skrev (11 timer siden):

Ikke blitt frisk fra langvarig depresjon etterpå.

Har ikke du nylig startet på Wellbutrin? Gjorde underverker for meg etter noen måneder, men først etter at jeg hadde fått justert dosen. 

Lurer på om jeg var hypoman'ish for 2uker+ i januar, men kan også bare ha vært effekt fra dosejustering. Men er ikke sikkert. Hadde ikke konsekvent redusert for søvn - kun sånn midt i. 

Har heller ikke hatt noe jeg vil kunne kalle hypomani på cirka 2,5 år. 

Skrevet
krøll9 skrev (2 timer siden):

Har ikke du nylig startet på Wellbutrin? Gjorde underverker for meg etter noen måneder, men først etter at jeg hadde fått justert dosen. 

Lurer på om jeg var hypoman'ish for 2uker+ i januar, men kan også bare ha vært effekt fra dosejustering. Men er ikke sikkert. Hadde ikke konsekvent redusert for søvn - kun sånn midt i. 

Stemmer at jeg har startet på Wellbutrin for 3 uker siden i morgen. Jeg vet ikke hvor mye den hjelper meg eller ikke.

Skrevet
krøll9 skrev (4 timer siden):

Hvilken dose står du på nå?

Skrevet
munchin skrev (6 timer siden):

Hvilken dose står du på nå?

300mg er vanlig maxdose. Brukte 150 en stund før jeg begynte på det. Håper det vil hjelpe deg også :)

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (2 minutter siden):

300mg er vanlig maxdose. Brukte 150 en stund før jeg begynte på det. Håper det vil hjelpe deg også :)

Takk. Mener du at ingen bruker mer enn 300 mg?

Anonymkode: 48440...c14

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen bruker både 450 og 600.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør noen. Men har skjønt at 300 er vanlig. Behandler sa det til meg, men i pakningsvedlegget står 450. Har også lest i andre kilder at andre står på mer. Men tror ikke det kan være mye bl.a. pga fare for hjerterytmeforstyrrelser og kramperisiko. 

Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Noen bruker både 450 og 600.

Er det vanlig med 600 også? 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (Akkurat nå):

Det gjør noen. Men har skjønt at 300 er vanlig. Behandler sa det til meg, men i pakningsvedlegget står 450. Har også lest i andre kilder at andre står på mer. Men tror ikke det kan være mye bl.a. pga fare for hjerterytmeforstyrrelser og kramperisiko. 

Huff. Jeg vil ikke gå i kramper....

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff. Jeg vil ikke gå i kramper....

Den risikoen er nok hypotetisk for de fleste. Men er man allerede predisponert øker sjansen med økende dose. 

Men uansett er det bare å avtale eventuell doseøkning med behandler. Så finner dere sikkert riktig nivå sammen. 

Endret av krøll9
Skrevet
krøll9 skrev (7 minutter siden):

Er det vanlig med 600 også? 

Nei, ikke vanlig. Det vanlige er 300. Men mange mennesker er uvanlige. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (22 minutter siden):

Den risikoen er nok hypotetisk for de fleste. Men er man allerede predisponert øker sjansen med økende dose. 

Men uansett er det bare å avtale eventuell doseøkning med behandler. Så finner dere sikkert riktig nivå sammen. 

Jeg bare "bestiller" doseøkning på melding på HelseNorge hos fastlegen. Hun kjenner meg ikke..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...