Gå til innhold

Hva er din mening om Ketamin-behandling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er et godt behandlingsalternativ for de som ikke blir bra av psykoterapi og avansert farmakologisk behandling av depresjon.

Nestegang
Skrevet

Har personlig erfaring og synes det ikke var bra. Tenker tilbake til det med gru. Men det kan være personlig, så andre kan ha nytte av det. Fikk inntrykk at det heller var noe for de som er avhengig av noe. Og dyrt da. Latterlig dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet
Nestegang skrev (48 minutter siden):

Har personlig erfaring og synes det ikke var bra. Tenker tilbake til det med gru. Men det kan være personlig, så andre kan ha nytte av det. Fikk inntrykk at det heller var noe for de som er avhengig av noe. Og dyrt da. Latterlig dyrt. 

Ja det er jo psykedelika, fikk du bad tripp?

Anonymkode: db01f...cf2

Trinity80
Skrevet

Det hjalp ikke meg, men mange som har god effekt. Synes det er bra vi har andre muligheter, og flere blir det nok fremover. 

Nestegang
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er jo psykedelika, fikk du bad tripp?

Jeg ble bare engstelig og uvel. Vet ikke om det er en bad trip, siden jeg er vel ikke en regelmessig bruker av psykedelika. Brukte det 5-6 ganger, og var like ubehagelig hver gang. Helt satt ut i lang tid etterpå og har dårlige minner om det ennå. 

AnonymBruker
Skrevet
Nestegang skrev (8 minutter siden):

Jeg ble bare engstelig og uvel. Vet ikke om det er en bad trip, siden jeg er vel ikke en regelmessig bruker av psykedelika. Brukte det 5-6 ganger, og var like ubehagelig hver gang. Helt satt ut i lang tid etterpå og har dårlige minner om det ennå. 

Fikk du behandling på en anerkjent klinikk?

Anonymkode: 25afd...053

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 timer siden):

Jeg synes det er et godt behandlingsalternativ for de som ikke blir bra av psykoterapi og avansert farmakologisk behandling av depresjon.

Du skriver avansert farmakologisk behandling. Betyr det depresjonsbehandling med medikamenter igangsatt av psykiater?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skriver avansert farmakologisk behandling. Betyr det depresjonsbehandling med medikamenter igangsatt av psykiater?

Ja, noe sånt. 

AnonymBruker
Skrevet
Trinity80 skrev (8 timer siden):

Det hjalp ikke meg, men mange som har god effekt. Synes det er bra vi har andre muligheter, og flere blir det nok fremover. 

Hvor mange behandlinger tok du?

AnonymBruker
Skrevet
Nestegang skrev (6 timer siden):

Huff hørtes ikke noe særlig ut det nei. 

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg tenker det er bra at det finnes flere steiner å snu om ikke tradisjonell behandling gir tilfredsstillende resultater. At det nå er blitt godkjent i det offentlige er positivt. 

Skulle jeg bli deprimert igjen, ville jeg ønsket  ketamin før nye runder med ECT. 

UtakknemligDiva
Skrevet
Nestegang skrev (15 timer siden):

Hvordan kjentes det? Har en kompis som har prøvd og han sa ting gikk veldig sakte. Han brukte ikke mot depresjon, men prøvde av nysgjerrighet.

Drømmeautomat
Skrevet

Jeg syns det er bra det fins i Norge. Kjenner noen med traumer som sa de fikk veldig bra utbytte av det. Skulle ønske MDMA-, psilocybin- og LSD-behandling også var tilgjengelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som har begynt å medisinere seg selv med fleinsopp, er ikke det ganske skummelt, uten fagfolk eller veiledning? 

Anonymkode: ab826...adb

Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg kjenner en som har begynt å medisinere seg selv med fleinsopp, er ikke det ganske skummelt, uten fagfolk eller veiledning? 

Anonymkode: ab826...adb

Man skal ha respekt for fleinsopp, men nei, syns ikke dette er så skummelt. Er helt klart mindre farlig enn f.eks. å gå ut og drikke seg full ei helg. 

Nestegang
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (15 timer siden):

Hvordan kjentes det? Har en kompis som har prøvd og han sa ting gikk veldig sakte. Han brukte ikke mot depresjon, men prøvde av nysgjerrighet.

Mye farger og mørke og du faller konstant. Helt sikker ulike opplevelser, men for meg var det som å være i den mørke delen av the Matrix, om du kjenner referansen. 

Skrevet
Drømmeautomat skrev (6 timer siden):

Man skal ha respekt for fleinsopp, men nei, syns ikke dette er så skummelt. Er helt klart mindre farlig enn f.eks. å gå ut og drikke seg full ei helg. 

Rent biokjemisk støtter jeg dette. Hjernen og nervesystemet tar ikke skade av hallusinogener. 

Jeg er noe mer bekymret for (eksempelvis) om man får for seg at man kan fly og hopper fra en stor høyde. 

Drømmeautomat
Skrevet
ISW skrev (4 minutter siden):

Rent biokjemisk støtter jeg dette. Hjernen og nervesystemet tar ikke skade av hallusinogener. 

Jeg er noe mer bekymret for (eksempelvis) om man får for seg at man kan fly og hopper fra en stor høyde. 

Ja, dette er en reell fare ved disse psykedelikaene, det er også derfor man anbefaler at man tar dem sammen med noen som er nykter og kan passe på. Men faren for at man skader seg selv (eller andre) i alkoholrus er nok fortsatt mange ganger høyere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...