Gå til innhold

Du som har bipolar, når tvilte du på at diagnosen var riktig og hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når fornektet du det og hvorfor, når godtok du det og hvorfor? 

Anonymkode: d9861...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fornekter det når jeg er deprimert, jeg tror jeg aldri har vært deprimert og at jeg har faket alt. Har ikke hatt en skikkelig god hypomani siden jeg fikk diagnosen, så jeg vet ikke helt hva jeg tenker i en slik situasjon. Da det på et tidligere tidspunkt var et spørsmål om jeg hadde diagnosen og jeg hadde hypomani, så tenkte jeg bare at «haha, javel, jeg bryr meg ikke, jeg vil jo gjøre alle disse tingene». 

Skrevet

Jeg er veldig i tvil enda, 5 år etter satt diagnose (bp2). Begrunnelsen for det er nok at jeg kun har hatt en angivelig hypomani (var ikke i kontakt med helsevesenet på dette tidspunktet). 

Skrevet (endret)

Tviler stadig vekk. Spesielt når jeg er symptomfri. Men kan tvile når jeg er syk også. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når fornektet du det og hvorfor, når godtok du det og hvorfor? 

Hva med deg selv?

Anonymkode: 8779c...44d

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva med deg selv?

Anonymkode: 8779c...44d

Jeg godtok diagnosen med åpne armer først. Fordi jeg trengte hjelp. 

Jeg tvilte på det først når jeg kom ut av seroquel tåka / depresjon. Skjønte at min egen selvkritikk på grunn av langvarig stress og traumer, utbrenthet har påvirket mine svar i utredningen mye fordi svarene kom fra et ekstremt selvkritisk perspektiv.Jeg tror ikke jeg selv innså hvor deprimert jeg var på det tidspunktet, fordi alt er relativt og jeg hadde hatt det verre. Fikk diagnosen litt over ett år siden. Slik jeg ser det har jeg aldri hatt en manisk episode heller ikke hypomani. Bare angst, hypervigilens og mer angst. Fordi de gangene jeg har " virket" hypoman har jeg aldri følt at det er godt eller følt at jeg har masse energi som kommer lett. Jeg har bare presset meg selv til randen og det har vært slitsomt og krampaktig og til slutt ble helt kaputt. 

Så får nå se om jeg må godta det på ny, eller om de andre diagnoser jeg har kan forklare saken uten flere diagnoser. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...