Gå til innhold

Hvor lett er det å få tilpasset jobb uten at NAV mer eller mindre subsidierer hele greia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (39 minutter siden):

Du er ikke den eneste som føler det slik. Hjemmekontor i varierende grad har vært brukt i slike tilfeller, men det krever at du utdanner deg innenfor yrker der slikt er mulig. Som jeg sa innledningsvis, mye av veien videre avhenger av utdanning og bransjen du sikter deg inn på. 

Jeg tar en utdanning innenfor en bransje hvor det er mulig å ha hjemmekontor.

Anonymkode: 25736...fe4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tar en utdanning innenfor en bransje hvor det er mulig å ha hjemmekontor.

Utmerket. Kjør på med dette for en kommende veileder (om du velger NAV-veien). Du har absolutt muligheter for å få deg ordinært arbeid, men du kan ha (åpenbaart) vanskeligheter med å skaffe deg denne type jobb selv. Lykke til!

Endret av XbellaX
AnonymBruker
Skrevet

Så er det masse skam knyttet opp mot å ha slike behov. Jeg føler meg som verdens største tosk og et skikkelig aspeløv, men jeg aner ikke annen råd. Det er veldig slitsomt å være annerledes, skammen er noen ganger like krevende å stå i som energisuget. Utenfra så ser det så rart ut, men jeg klarer genuint ikke å gjøre noe med det. Jeg har høy terskel for å stå i ubehag og har gjort det i mange, mange år, men det blir ikke bra og jeg slutter ikke å ha problemene. Jeg ønsker meg så veldig å komme til et sted hvor jeg slipper å være i en uavklart limbo, det tar veldig mye livsenergi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så er det masse skam knyttet opp mot å ha slike behov. Jeg føler meg som verdens største tosk og et skikkelig aspeløv, men jeg aner ikke annen råd. Det er veldig slitsomt å være annerledes, skammen er noen ganger like krevende å stå i som energisuget. Utenfra så ser det så rart ut, men jeg klarer genuint ikke å gjøre noe med det. Jeg har høy terskel for å stå i ubehag og har gjort det i mange, mange år, men det blir ikke bra og jeg slutter ikke å ha problemene. Jeg ønsker meg så veldig å komme til et sted hvor jeg slipper å være i en uavklart limbo, det tar veldig mye livsenergi.

Vær obs på de fortellingene du forteller om deg selv, til deg selv. Dette er et samfunnsproblem, selv om det for deg oppleves som et individproblem med skam som resultat. Arbeidsplasser er tilrettelagt for folk som mestrer en 100% jobb, og stort sett kun det. Norge kunne hatt langt flere i arbeid om vi var langt dyktigere på å gjøre tilrettelegginger i ulik grad.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg blir optimistisk på dine vegne fordi du kjenner deg selv så godt ar du vet hva som kan bli umulig. Men tror du kan trenge støtte i prosessen med å få jobb - og kanskje kan det bli strategisk lurt å bruke lønnstilskudd som virkemiddel. 

Skrevet
XbellaX skrev (25 minutter siden):

Norge kunne hatt langt flere i arbeid om vi var langt dyktigere på å gjøre tilrettelegginger i ulik grad.

Det betyr ikke nødvendigvis at det ville bli skapt flere verdier, men det er en annen diskusjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...