Gå til innhold

Verd å Øke Lithium?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ligget på 0,6 og 0,7 serumkonsentrasjon.  I min forebyggingsplan står det at jeg bør ligge på ca 0,7. Jeg tror, men jeg kan huske feil, at jeg lå der i starten. Da var jeg frisk 2 år i strekk før jeg etter en infeksjon gikk I depresjon. Siste måling før dette lå konsentrasjon på 0,7. De neste på 0,6. 

Jeg ble moderat til alvorlig deprimert, men fikk ikke den hypomanien jeg pleier få i etterkant.  

Nå merker jeg symptomer på begynnende depresjon. Jeg gjør tilta i henhold til forebyggende plan, men er redd det ikke er nok. Jeg har et mønster hvor dette er den tiden jeg leier å bli syk.  Det blir en ekstra belastning å tenke på at det er tre måneder til jeg har ny rett på sykepenger. 

Kan det være verd å prøve å gå litt opp på lithium for å hindre depresjonen i  biter seg fast? Jeg kan tåle ubehagelig bivirkninger så lenge det ikke blir farlig, om det er galt for nyrene over tid, skulle jeg gjerne holdt meg frisk i det minste tre måneder til.

Generelt mot depresjon ksn det være 0,8 i serumkonsentrasjon gir bedre effekt enn 0,6 og 0,7?

Er Nachnos eller Kupton her fortsatt?

Anonymkode: 544ee...775

Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...