Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har vært veldig streng med deg selv en god stund nå, kanskje ikke så rart at det kommer en reaksjon?   Min erfaring med sobril er at den kan være en god krykke innimellom. Håper den kan hjelpe deg igjenom det verste før du blir bedre. Fint at du har søkt hjelp, for du fortjener ikke å ha det slik. Håper du snart får det bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
emilie321 skrev (43 minutter siden):

Du har vært veldig streng med deg selv en god stund nå, kanskje ikke så rart at det kommer en reaksjon?   Min erfaring med sobril er at den kan være en god krykke innimellom. Håper den kan hjelpe deg igjenom det verste før du blir bedre. Fint at du har søkt hjelp, for du fortjener ikke å ha det slik. Håper du snart får det bedre.

Takk,

Jeg tror jeg skjønner litt mer nå. 

Angsttankene for selvmord har jeg også når jeg har det helt bra. Men da bryr jeg meg ikke om de, for jeg ser så klart det urealistiske i dem. Det er når ting er mer vanskelig at jeg blir skikkelig redd for dem, for da virker de mer realistiske. 

Men: Om jeg har forstått det riktig, så er det ikke sånn (uansett hvor jævlig livet blir) at disse tankene skifter karakter og blir ekte selvmordstanker, som jeg har fryktet. Det som vel skjer, i såfall, er at man parallellt med disse tankene får «ekte» tanker (altså meninger) om at man f.eks ikke har lyst til å leve. Og det har jeg jo ikke (sånne tanker altså). Det er bare tankene som virker mer skremmende ettersom angsten har steget en del. 

Endret av ISW
Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

Joda, jeg skjønner det 😊

Jeg vet veldig godt at jeg aldri ville gjort dette aktive valget. Angsten min handler om at jeg er redd for at jeg skal bli grepet av et øyeblikks galskap eller fortvilelse og handle etter en uønsket impuls. Når dette kjennes som noe angsten kunne ført til, så blir jeg veldig redd for den. 

Men du vet jo godt at dette er ufarlig? Ubehagelig, ja - farlig, nei. 

Jeg har hørt flere nybakte mødre fortelle om hvor redde de har vært for å skade sine barn  - alt fra at de skulle kaste barna ut av vinduet, til at de skulle knivstikke sitt spedbarn. Dette er jo prototypen på en tvangstanke, det er og blir ufarlig. 

Skrevet
frosken skrev (2 minutter siden):

Men du vet jo godt at dette er ufarlig? Ubehagelig, ja - farlig, nei. 

Jeg har hørt flere nybakte mødre fortelle om hvor redde de har vært for å skade sine barn  - alt fra at de skulle kaste barna ut av vinduet, til at de skulle knivstikke sitt spedbarn. Dette er jo prototypen på en tvangstanke, det er og blir ufarlig. 

Takk - ref svar til Emilie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...