Gå til innhold

Gruer meg til samtale om 45 minutter, skal være helt ærlig om hvordan jeg har det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samtale med kommunen om 45 minutter og gruer meg veldig for jeg har bestemt meg for å være helt ærlig om hvordan jeg har det. Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: a21a7...e07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt redd for å feige ut også er jeg litt redd for å bli innlagt.

Krisebærblomsten
Skrevet

Ja, fortell alt 🙂 

Krisebærblomsten
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er litt redd for å feige ut også er jeg litt redd for å bli innlagt.

Nei, du blir ikke innlagt av og fortelle det skal nok mer til. 

AnonymBruker
Skrevet
Krisebærblomsten skrev (7 minutter siden):

Nei, du blir ikke innlagt av og fortelle det skal nok mer til. 

Jeg har selvmordstanker og har blitt innlagt med "bare" selvmordstanker før, så er derfor.

Krisebærblomsten
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har selvmordstanker og har blitt innlagt med "bare" selvmordstanker før, så er derfor.

Det må du fortelle til behandleren din!  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har samtale med kommunen om 45 minutter og gruer meg veldig for jeg har bestemt meg for å være helt ærlig om hvordan jeg har det. Noen som har noen gode råd?

Håper det går greit. Mitt råd er å holde fast ved den opprinnelige planen. Om nødvendig, notere ned stikkord og ha det til seg selv eller gi det til samtalepartneren, så blir det umulig å komme seg unna.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

også er jeg litt redd for å bli innlagt.

Om du blir innlagt eller ikke, avhenger oftest om hvor mye samarbeid og avtaler som er mulig.

En eventuell neste gang, om det stemmer, kan du si på din måte: "Jeg opplever å ha en del tanker som handler om...." og deretter trygge på at det er kun tanker og ingen planer.

Det virker på meg som at du og teamet ditt kan ha nytte av å avklare med hverandre hva dere legger i tanker og planer. Hva mener du og hva mener de?

Normalt sett ansees tanker for å være  helt frie - "min tanke er fri", som vi synger.

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (1 time siden):

Hvordan gikk samtalen?

Den gikk greit, heldigvis.

Eva Sofie skrev (56 minutter siden):

Håper det går greit. Mitt råd er å holde fast ved den opprinnelige planen. Om nødvendig, notere ned stikkord og ha det til seg selv eller gi det til samtalepartneren, så blir det umulig å komme seg unna.

Om du blir innlagt eller ikke, avhenger oftest om hvor mye samarbeid og avtaler som er mulig.

En eventuell neste gang, om det stemmer, kan du si på din måte: "Jeg opplever å ha en del tanker som handler om...." og deretter trygge på at det er kun tanker og ingen planer.

Det virker på meg som at du og teamet ditt kan ha nytte av å avklare med hverandre hva dere legger i tanker og planer. Hva mener du og hva mener de?

Normalt sett ansees tanker for å være  helt frie - "min tanke er fri", som vi synger.

Ja, det gikk heldigvis greit. Takk for gode råd, jeg tar dem til meg. Kanskje spesielt det med å avklare hva jeg og teamet legger i tanker og planer for jeg tror kanskje vi ser litt ulikt på det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den gikk greit, heldigvis.

Ja, det gikk heldigvis greit. Takk for gode råd, jeg tar dem til meg. Kanskje spesielt det med å avklare hva jeg og teamet legger i tanker og planer for jeg tror kanskje vi ser litt ulikt på det.

Ble du innalgt?

Anonymkode: b94a7...1cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble du innalgt?

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei.

fikk du noen annen hjelp da? eller noen gode råd?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

fikk du noen annen hjelp da? eller noen gode råd?

Nei, ikke egentlig. Hun spurte om det var noe hun kunne gjøre for meg men jeg klarte ikke komme på noe. Hun skulle ta kontakt i morgen for å høre hvordan jeg har det da. Ellers så skulle hun diskutere det vi hadde snakket om med sin sjef, litt usikker på hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke egentlig. Hun spurte om det var noe hun kunne gjøre for meg men jeg klarte ikke komme på noe. Hun skulle ta kontakt i morgen for å høre hvordan jeg har det da. Ellers så skulle hun diskutere det vi hadde snakket om med sin sjef, litt usikker på hvorfor?

Godt å høre at hun skal ringe deg imorgen. Kanskje hun er usikker på hva som er best å gjøre i denne situasjonen? så derfor må hun prate med sin sjef?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt å høre at hun skal ringe deg imorgen. Kanskje hun er usikker på hva som er best å gjøre i denne situasjonen? så derfor må hun prate med sin sjef?

Ja, det er nå noe. Kanskje det kan hende det er derfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...