Gå til innhold

En innrømmelse: Savner innleggelse, også det å kommunisere om selvmord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en innrømmelse og det er at jeg savner innleggelse. Trodde aldri jeg skulle si det men det er sant. Hva feiler det meg? Jeg har også selvmordstanker og synes det er vanskelig å kommunisere det på en korrekt måte. Jeg er redd for å miste kontrollen å skade meg alvorlig men er ikke redd for å dø vet ikke hvordan få sagt det på en rett måte? Hva feiler det meg?

Anonymkode: c3636...9a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det det at andre hjelper deg å passe på deg du savner (trygghet)? Fortell bare akkurat hvordan du tenker mtp selvmordstankene.

Anonymkode: a1fd9...044

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det det at andre hjelper deg å passe på deg du savner (trygghet)? Fortell bare akkurat hvordan du tenker mtp selvmordstankene.

Ja. Også det at det alltid er noen der. Trenger man snakke med noen får man det innen noen minutter. Her hjemme er jeg bare alene og ensom hele tiden og utenom samtalene med teamet som følger meg opp har jeg ingen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og ja, glemte svare på det med selvmordstankene. Er vanskelig å forklare til noen som aldri har hatt det slik selv. Jeg vil dø samtidig som jeg bare vil ha mot nok til å leve. Er både redd og ikke redd for det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Også det at det alltid er noen der. Trenger man snakke med noen får man det innen noen minutter. Her hjemme er jeg bare alene og ensom hele tiden og utenom samtalene med teamet som følger meg opp har jeg ingen.

Hvilken diagnose har du? Leit å høre at du er er ensom. Har du familie?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken diagnose har du? Leit å høre at du er er ensom. Har du familie?

Jeg har depresjoner. Har familie men ikke så mye kontakt når ting er sånn som nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har depresjoner. Har familie men ikke så mye kontakt når ting er sånn som nå.

Bruker du medisiner? Hjelper det litt?

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du medisiner? Hjelper det litt?

Ja og jaa.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har en innrømmelse og det er at jeg savner innleggelse. Trodde aldri jeg skulle si det men det er sant. Hva feiler det meg?

Det skjønner jeg godt at du gjør, det er ikke noe rart i det. Det er vel egentlig bare et tegn på at du ikke har det så bra akkurat nå. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har også selvmordstanker og synes det er vanskelig å kommunisere det på en korrekt måte. Jeg er redd for å miste kontrollen å skade meg alvorlig men er ikke redd for å dø vet ikke hvordan få sagt det på en rett måte? Hva feiler det meg?

Det er leit å høre at du føler det må snakkes om på en "korrekt" måte. Jeg tenker da at du er redd det skal oppleves som truende osv for andre. Noen ganger trenger man å bare få ting ut litt filterløst. En er redd, ensom, og lei av å ha det vondt. Det som også er viktig å snakke om er hvordan du kan få litt mer ok-ting inn i livet ditt. Noe som kan være en motvekt til det som er kjipt/destruktivt og mørkt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...