Gå til innhold

Donald Trump holdt sitt første møte i sitt Board of Peace ved det nye Donald J. Trump Institute for Peace, og hele seansen var like absurd som forventet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtet dro ut i over tre timer, hvor mesteparten av tiden gikk med til at Trump rallet og rantet i over en time, etterfulgt av at ja-mennesker roste ham.

Fra Trumps tale:

"Jeg vil takke Gianni og FIFA. De ga meg sin første fredspris. De så at jeg ble rundlurt av Norge, og de sa: la oss gi ham en fredspris."

Deretter en hyllest til Hamas for å grave opp lik:

"Alle gjenværende gisler, levende og døde, er blitt sendt hjem. De gravde og gravde og gravde - Hamas gjorde mye av den jobben, det må man gi dem."

"Hans majestet kongen av Bahrain. Han er så rik at han kan sitte der. Han kan sitte hvor i helvete han vil. Han kan ta en bit av denne bygningen, Marco, ta 25 % av bygningen for rundt 6 milliarder dollar."

"Jeg har hatt et godt forhold til FN, bortsett fra at under min siste tale slo de av teleprompteren. Jeg gikk opp der - teleprompteren virket ikke! Først hadde jeg en rulletrapp som stoppet. Jeg var heldig at min filmstjerne-førstedame var foran meg. For jeg la hånden på en bestemt del av kroppen hennes, og da klarte jeg å stoppe fallet."

Om Melanias film:

"Hun har en suksessfull film. Den er nummer én. Hun er en stor filmstjerne. Vi kan ikke ha to stjerner i én familie. Jeg vet ikke helt hva det betyr, men det er ikke bra. Kinoene er helt fulle. Spesielt kvinner går tilbake og ser den to eller tre, fire ganger."

Trump til Steve Witkoff:

"Alle liker ham. Ukraina elsker ham. Russland elsker ham. Europa elsker ham."

"Hvor er president Javier Milei? Jeg støttet ham. Jeg skal egentlig ikke støtte folk, men jeg støtter dem når jeg liker dem. Nå støtter jeg utenlandske ledere, inkludert Viktor Orbán som er her."

"Presidenten i Paraguay er her. En ung, kjekk fyr. Det er alltid fint å være ung og kjekk. Det betyr ikke at vi må like deg. Jeg liker ikke unge, kjekke menn. Kvinner liker jeg. Menn har jeg ingen interesse av."

"Denne bygningen ble bygget for fred. Ingen visste hva den skulle hete, og så kalte Marco den opp etter meg. Jeg hadde ingenting med det å gjøre. Jeg sverger. De sa: 'Det kommer en overraskelse.' Jeg trodde de skulle gi meg masse penger eller noe. Kanskje kontanter. Jeg kan alltid bruke litt ekstra cash."

… Så fikk noen andre endelig ordet. Den kasakhstanske diktatoren:

"Jeg vil foreslå å opprette en egen President Trump-pris for å anerkjenne hans spesielle fredsbevarende innsats."

… Jared Kushner:

"Folk tjener ikke personlig på dette, de gjør det for barna og barnebarna sine."

… Steve Witkoff:

"Herr president, det er min største ære å jobbe for deg. Det er velsignelsen i mitt liv. Jeg har hatt mange velsignelser. Men dette er den største."

… Deretter sovnet Trump rundt to-timersmerket.

https://www.meidasplus.com/p/today-in-politics-bulletin-311-21926

Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...