Gå til innhold

Jeg var ALT for ærlig med personalet og jeg angrer sånn nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Eva Sofie skrev (22 minutter siden):

Et slikt argument hadde blitt blankt avvist hos min terapeut. Jeg må i det minste komme opp med noe bedre om argumentet mitt skal holde. Ofte viser det seg at slike argumenter raser sammen, som korthus.

Du spurte hva du må gjøre. Kanskje det er et tema du kan diskutere med fast behandler? Jeg tenker det handler om å se på seg selv med et annet blikk. Hvorfor skal ikke du fortjene når andre gjør? "Det er bare sånn det er", er ikke et gyldig svar.

Jeg er takknemlig for at svaret "det er bare slik" ikke ble godtatt". Terapi er å våge å utfordre - og gjøre nye ting for å få til endring.

Også argumentet "samfunnet er sånn", er noe som ikke slipper gjennom hos min terapeut. Men akkurat det synes jeg er skikkelig irriterende noen ganger. 

Anonymkode: b9754...f46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Også argumentet "samfunnet er sånn", er noe som ikke slipper gjennom hos min terapeut. Men akkurat det synes jeg er skikkelig irriterende noen ganger. 

I hvilken sammenheng sier du at "samfunnet er sånn"?

Anonymkode: 38240...653

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I hvilken sammenheng sier du at "samfunnet er sånn"?

Anonymkode: 38240...653

Dette var et sidespor i denne tråden, beklager. 

Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Hvis du ikke har noen gode argumenter for det annet enn at det bare er sånn, hvordan kan du da vite at det er riktig? Og ikke noe som er syke tanker? 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, jeg bare vet.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du prøve å se på disse tankene som et del av ditt sykdomsbilde? Evt høre med de som hjelper deg om de har noen råd?

Anonymkode: 9e357...3ba

Jeg føler det blir litt rart å spørre om hjelp til å endre tankene om at jeg ikke fortjener hjelp for det går jo i mot det jeg ønsker/føler. Altså, at jeg føler jeg ikke fortjener hjelp og hvis jeg da spør om det går jeg i mot meg selv.

Eva Sofie skrev (1 time siden):

Et slikt argument hadde blitt blankt avvist hos min terapeut. Jeg må i det minste komme opp med noe bedre om argumentet mitt skal holde. Ofte viser det seg at slike argumenter raser sammen, som korthus.

Du spurte hva du må gjøre. Kanskje det er et tema du kan diskutere med fast behandler? Jeg tenker det handler om å se på seg selv med et annet blikk. Hvorfor skal ikke du fortjene når andre gjør? "Det er bare sånn det er", er ikke et gyldig svar.

Jeg er takknemlig for at svaret "det er bare slik" ikke ble godtatt". Terapi er å våge å utfordre - og gjøre nye ting for å få til endring.

Ja, kan hende jeg tar det opp med min faste behandler hvis jeg tør, og om jeg noen ganger kommer ut her i fra.

Anonymkode: e65c5...c62

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg føler det blir litt rart å spørre om hjelp til å endre tankene om at jeg ikke fortjener hjelp for det går jo i mot det jeg ønsker/føler. Altså, at jeg føler jeg ikke fortjener hjelp og hvis jeg da spør om det går jeg i mot meg selv.

Anonymkode: e65c5...c62

Du går ikke mot deg selv. Du går mot sykdommen din.

Anonymkode: 9e357...3ba

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...