Gå til innhold

Er Bluefish generika sterkere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vet at det går litt opp og ned om dagen, men jeg har merket en forverring i uroen etter at jeg hentet nye medisiner (Sertralin) på tirsdag. Jeg pleier å bruke Hexal (fra Vitusapotek) men denne gangen var jeg på Apotek1 og de hadde Bluefish. Det kjennes litt som om jeg har gjort en doseøkning, selv om begge jo selvsagt er 100 mg.

Jeg gikk også fra Fluanxol generika til originalpreparat, men det har jeg aldri tidligere merket noen forskjell på.

Synes bare det virker litt merkelig.

Jeg husker jo denne: 

Endret av ISW
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om ikke nhd sa en gang at det kunne være 20 % opp eller ned på generikaprodukter. Husker ikke helt eksakt. Det var ihvertfall en betydelig forskjell fra det laveste til det høyeste. Når man ikke tar originalproduktet kan man ikke vite helt eksakt hva man får i seg, slik jeg forstod det. Derfor prøver jeg å holde meg til originalen på de viktige medisinene.

Anonymkode: 579af...3ac

Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

Jeg vet at det går litt opp og ned om dagen, men jeg har merket en forverring i uroen etter at jeg hentet nye medisiner (Sertralin) på tirsdag. Jeg pleier å bruke Hexal (fra Vitusapotek) men denne gangen var jeg på Apotek1 og de hadde Bluefish. Det kjennes litt som om jeg har gjort en doseøkning, selv om begge jo selvsagt er 100 mg.

Jeg gikk også fra Fluanxol generika til originalpreparat, men det har jeg aldri tidligere merket noen forskjell på.

Synes bare det virker litt merkelig.

Jeg husker jo denne: 

Vet ikke men de virker annerledes har jeg merket og fått det bekreftet her også at det stemmer. 

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Igrunn pussig at det er sånn. Jeg får holde meg til samme apotek framover. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...