Gå til innhold

Hvorfor er det sånn at når man først har fått en psykoselidelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De bryr seg ikke en gang om hvorfor man ble syk, tror hun ene nevnte det i en bisetning at "livet blir for tøft". Ja det har du søren meg rett til, men ingen bryr seg om å finne ut av hvorfor livet ble for tøft og hvilke problemer man har. De bare følger et standardisert opplegg for psykoselidelse.

Anonymkode: 96726...489

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så naiv jeg var når jeg tok kontakt med psykiatrien for å få hjelp. Jeg fikk medisiner som gjorde meg feit og støttesamtaler med sykepleiere som bare følger et standardisert opplegg når man har fått en psykoselidelse. Den medisinen som har hjulpet meg mest er Efexor fordi jeg hadde sterk sosial angst, og det fant jeg ut av selv. De som skulle hjelpe bare pøste på med sitt standardiserte opplegg for antipsykotika som følger med i pakken for psykoselidelse. Ingen hjelp til dyptgående problemer som holder en tilbake i livet. Blir jo helt gal av å gruble på dette selv.

Hva svarer de når du tar dette opp direkte med dem?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hva svarer de når du tar dette opp direkte med dem?

Jeg har ikke tatt det opp direkte med dem, jeg er ferdig i fact etter 10 år og vil ikke tilbake dit.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke tatt det opp direkte med dem, jeg er ferdig i fact etter 10 år og vil ikke tilbake dit.

Ble du utskrevet på deres eller eget initiativ?

Anonymkode: b95ea...698

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem sier at du må tilbake dit, hvis det er noe helt annet du trenger?

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble du utskrevet på deres eller eget initiativ?

På deres.

Skrevet

Det er et faktum at:

1. Den totale kapasiteten i norsk psykiatri er alt for lav. Det betyr at behandling blir smurt tynt utover.

2. Norsk psykiatri har en enorm mangel på høykompetente utredere og behandlere. Alt for stor del av "behandlingen" utføres av andre enn leger og psykologer.

Etter nachnoos vurdering er DPS-reformen overvurdert og oppskrytt.

psykedeliker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Det er et faktum at:

1. Den totale kapasiteten i norsk psykiatri er alt for lav. Det betyr at behandling blir smurt tynt utover.

2. Norsk psykiatri har en enorm mangel på høykompetente utredere og behandlere. Alt for stor del av "behandlingen" utføres av andre enn leger og psykologer.

Dette betyr i praksis at pasientene som setter hardt mot hardt er de som får (riktig) hjelp. Da må man gjøre det som er nødvendig for å bli en av dem.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (12 minutter siden):

Det er et faktum at:

Jeg ble også utredet av sykepleier. Vet ikke om noen sykepleiere har bedre kompetanse på utredning enn andre. Men jeg snakket med en sykepleier som utredet meg over 1 år. Hun mente også at jeg hadde mild depresjon som mange år senere viste seg å være alvorlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

På deres.

Er du lei deg for det? Eller glad?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du lei deg for det? Eller glad?

Nei bare bra det. Ikke vits å komme dit bare for at de skal sjekke at du sover, ikke er suicidal eller psykotisk. Jeg snakket jo også en del om andre ting noen ganger men har ikke så mye mer å snakke med dem om.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ble også utredet av sykepleier. Vet ikke om noen sykepleiere har bedre kompetanse på utredning enn andre. Men jeg snakket med en sykepleier som utredet meg over 1 år. Hun mente også at jeg hadde mild depresjon som mange år senere viste seg å være alvorlig.

Det spørs hvilke skjema de bruker, vi kan ha alt for alt vi vet. På modum på familieavdelingen fikk jo omtrent alle en diagnose om man ikke hadde noe når man kom inn, min yngste var aldersadekvat som følger familien. 

Endret av stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg snakket jo også en del om andre ting noen ganger men har ikke så mye mer å snakke med dem om.

Hva snakket dere om, siden du ikke har fått noen hjelp til det egentlige problemet?

Skrevet
stjernestøv skrev (25 minutter siden):

Det spørs hvilke skjema de bruker, vi kan ha alt for alt vi vet. På modum på familieavdelingen fikk jo omtrent alle en diagnose om man ikke hadde noe når man kom inn, min yngste var aldersadekvat som følger familien. 

Hva mener du med aldersadekvat? Jeg vet hva det betyr, men usikker på om du gjør det? Aldersadekvat er ingen diagnose som følger familien...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med aldersadekvat? Jeg vet hva det betyr, men usikker på om du gjør det? Aldersadekvat er ingen diagnose som følger familien...

Det betyr at han var frisk, heldige gutten min :) Han var fire år. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...