Gå til innhold

Hvorfor er det sånn at når man først har fått en psykoselidelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva var du da?😅

Anonymkode: bbf0d...355

Hva jeg var? Jeg prøvde bare å forklare om problemene mine og om hvordan jeg hadde det.

Anonymkode: 96726...489

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det eneste de bryr seg om er å følge pakkeforløpet sitt for psykoselidelse og passe på at man sover, tar medisinen, ikke er psykotisk eller suicidal.

Hvorfor blir du med på dette opplegget i det hele tatt da?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor blir du med på dette opplegget i det hele tatt da?

Nei jeg er ferdig med det nå, går ikke dit lenger. Men jeg trodde jo at de skulle hjelpe meg med problemene mine. Men det har jeg nå innsett i ettertid at psykiatrien ikke gjør.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det har jeg nå innsett i ettertid at psykiatrien ikke gjør.

Ikke så lenge du ikke krever det, og setter hardt mot hardt - eller allierer deg med noen som kan gjøre det for deg.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er jo ikke rart mange psykiatripasienter ruser seg etter min mening. Det kan være det eneste som gjør noe med hvordan man har det.

Ja, rus er en form for selvmedisinering for mange. Det er lett forståelig at psykisk lidelse og rus ofte går hånd i hånd.

Har selv aldri hatt effekt av samtaleterapi, men hatt nytte av å prøve ulike medisiner, og det har jeg fått gjennom DPS. 

Livet er ikke perfekt, men foretrekker helt klart medisinene jeg tar fremfor alkohol. Alkoholen har bare destabilisert og forverret alt av symptomer i sykdomsperioder. 

Selv om det ikke er rart at folk ruser seg, så håper jeg virkelig flere finner bedre løsninger for seg selv ❤️‍🩹

Endret av krøll9
AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Ikke så lenge du ikke krever det, og setter hardt mot hardt - eller allierer deg med noen som kan gjøre det for deg.

Jaha, har du erfaringer med det?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jaha, har du erfaringer med det?

Ja, jeg har både gjort det selv og på vegne av andre. Men man må stå hele løpet ut når man først har satt i gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...