Gå til innhold

Hva er grunnen til at det finnes flere mennesker som er stygg mot andre enn de som er snill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er frekk, nedlatende, snakker stygt til og om andre osv. 

Anonymkode: 5ff46...2ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kommer du med en påstand. Jeg tror ikke den er riktig.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis sant at det finnes flere stygge enn snille mennesker. Men du er fullstendig fastlåst i hvor fæle andre er og evner ikke å se noe annet enn det negative. Da blir det slik for deg. Det betyr ikke at det er sannheten, bare at du henger deg oppi de innlegg og det som skjer deg i livet som bekrefter ditt negative verdensbilde og overser alt annet. Google Confirmation Bias.

Anonymkode: b4d03...da4

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi evolusjonen belønnerogså ondskap ikke bare godhet.

Hvis jeg f.eks stjeler alt du eier, har jeg råd til å få flere barn. Altså, vil det være "bra", for meg, å stjele, med mindre det skjer andre negative konsekvenser som følge av tyveriet som påvirker meg negativt

Så mennesker får doser av godhet og ondskap i seg,  så må samfunn prøve å holde ondskapen i sjakk gjennom å dele ut negative konsekvener for ondskap fra individer

Som regel, og særlig i Norge, har en systematisk fjernet negative konsekvenser for ondskap, kriminelle folk ses på som ofre, de har menneskerettigheter og blablabla, det betyr bare at en får mer ondskap og mindre godhet over tid, som til slutt vil bryte ned samfunnet

Anonymkode: 06e95...7e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som regel, og særlig i Norge, har en systematisk fjernet negative konsekvenser for ondskap, kriminelle folk ses på som ofre, de har menneskerettigheter og blablabla, det betyr bare at en får mer ondskap og mindre godhet over tid, som til slutt vil bryte ned samfunnet

Hva har du bidratt med selv i perioden denne endringen har skjedd? Har du deltatt i noen debatter, vært aktiv i noen organsasjoner eller på annen måte engasjert deg i saken?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De fleste er ikke slik, hvis du opplever det  er det kanskje en tanke å se på seg selv og sin egen fremtoning?

Skrevet

Hvis folk ser deg som svak og får inntrykk av at de kan gjøre som de vil med deg, da blir noen direkte onde. Men ikke alle.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (18 timer siden):

Hvis folk ser deg som svak og får inntrykk av at de kan gjøre som de vil med deg, da blir noen direkte onde. Men ikke alle.

Ja, det er jeg ikke tvil om. Makt! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 10.48):

Fordi evolusjonen belønnerogså ondskap ikke bare godhet.

Hvis jeg f.eks stjeler alt du eier, har jeg råd til å få flere barn. Altså, vil det være "bra", for meg, å stjele, med mindre det skjer andre negative konsekvenser som følge av tyveriet som påvirker meg negativt

Så mennesker får doser av godhet og ondskap i seg,  så må samfunn prøve å holde ondskapen i sjakk gjennom å dele ut negative konsekvener for ondskap fra individer

Anonymkode: 06e95...7e5

Godt skrevet! Treffer virkelig. Får de fortjenste på det selv blunker ikke folk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Godt skrevet! Treffer virkelig. Får de fortjenste på det selv blunker ikke folk. 

Er det ikke herlig å opprette disse trådene slik at du kan plukke ut bare de negative innleggene og dermed få forsterket ditt verdenssyn om at folk er så fæle og det er så synd på deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er det ikke herlig å opprette disse trådene slik at du kan plukke ut bare de negative innleggene og dermed få forsterket ditt verdenssyn om at folk er så fæle og det er så synd på deg?

Jeg har nettopp vært i noe der det er brukt makt mot meg!! Så dette er ikke fint og det forandrer ikke på hvordan mennesker er. 

Skrevet

Det er mange som er sånn, men du kan velge hvem du omgir deg med og ikke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har nettopp vært i noe der det er brukt makt mot meg!! Så dette er ikke fint og det forandrer ikke på hvordan mennesker er. 

Det forandrer heller ikke at det finnes mange gode og snille mennesker. Det forandrer heller ikke det faktum at du velger å bare fokusere på det negative.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det forandrer heller ikke at det finnes mange gode og snille mennesker. Det forandrer heller ikke det faktum at du velger å bare fokusere på det negative.

Ja det finnes mange gode og snille mennesker og så er det noen som vil fremstå som gode og snille men sletts ikke er det, de lever et dobbelt liv. Den de egentlig er og den de vil fremstå som, lett å gjennomskue da heldigvis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det gjør det kanskje! Jeg har ingen grunn å tro at det finnes! Bare gråter nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør det kanskje! Jeg har ingen grunn å tro at det finnes! Bare gråter nå. 

De finnes, men du ser dem ikke fordi du drukner i negativitet og selvmedlidenhet. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ja det finnes mange gode og snille mennesker og så er det noen som vil fremstå som gode og snille men sletts ikke er det, de lever et dobbelt liv. Den de egentlig er og den de vil fremstå som, lett å gjennomskue da heldigvis. 

Ja, fine opp i ansiktet ditt, men trumfer makt. Lett å gjennomskue, men må dessverre forholde seg til dem i mitt tilfelle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De finnes, men du ser dem ikke fordi du drukner i negativitet og selvmedlidenhet. 

Fint at du ser dem! Her ser jeg dem ikke! Bare lei meg her! 

Krisebærblomsten
Skrevet

For noen mennesker er det lettere og være stygg en snill mot andre. 

AnonymBruker
Skrevet
Krisebærblomsten skrev (8 minutter siden):

For noen mennesker er det lettere og være stygg en snill mot andre. 

Ja, som en hadde et langt innlegg om så lenge de tjener på det selv og de gjør ting mot andre lever de fint med det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...